TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikaalisten tanssileiri (Talvikki 2004-01-15 9:04)

Parinvaihdosta kursseilla

Bingomies
2004-01-15 18:33

Arska: Tämä ongelma on minulla muutenkin juuri nyt pöydällä, kun yritämme taas kerran saada työpaikkamme tanssikerhossa kurssia kasaan, mutta minkäs teet, kun ilmoittautuneiden listalla on melkein pelkästään naisia.

Tuttu ongelma minullekin omalta työpaikaltani. Kukaan ei nauti kurssista jossa on huomattava enemmistö toista sukupuolta.

Minulle Ihanteiden Tanssikurssi on sellainen johon on etukäteen hoidettu sama määrää Viejiä ja Seuraajia. Joillakin hyvillä kursseilla näin tehdäänkin. Täällä on jo mainittu esimerkkeinä ainakin Kokkojen tanssikoulu, Onnenmaa sekä Svengikingit. Mielestäni itse kurssilla on tällöin hyvä vaihtaa paria tasaisin välein syistä joista monet ovat jo edellä kertoneet. Eli ainakin Viejien varmuus lisääntyy kun vie eri ikäisiä, kokoisia ja muutenkin toisistaan poikkeavia bingoemäntiä. Esimerkiksi tangossa tai foksissa on hyvä kokeilla tanssia välillä tukevampien, välillä hoikempien sekä välillä pitempien, välillä lyhyempien naisten kanssa.

Toinen asia on sitten se että kursseilla/leireillä opittu jalostuu hienolle tasolle vasta sen jälkeen kun on vapaaharjoituksissa kerrannut aiemmin opetettua.

Kirjoittajan avainsanat: parinvaihto

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu