TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikaalisten tanssileiri (Talvikki 2004-01-15 9:04)

Parinvaihdosta kursseilla

Pia M
2004-01-15 11:41

Koivulan Tommin mietteitä parinvaihdosta, oli minusta hjuva hjuva..

No jaa, paitsi että minä kannatan parinvaihtoa enkä löytänyt itseeni sopivaa kuvausta Tommin määrittelemistä parinvaihdon kannattajatyypeistä. En ollenkaan pidä sävystä jolla Tommi parinvaihtoon myönteisesti suhtautuvista puhuu. Itsekeskeisiä omasta asemastaan humaltuneita, nirsoja jotka eivät ole kelpuuttaneet itselleen paria, sellaisia joiden mielestä oma pari on huonompi kuin muut, rahanahneet tanssikurssien järjestäjät...? Tai sitten halutaan vaihtaa paria vain koska itsellä ei ole omaa, mutta jos olisi niin ei haluttaisi vaihtaa. En mä tätäkään ymmärrä.

Entäs kun minä esim oikeasti koen oppivani enemmän kun vaihdan paria? Vaikka olis ihan hyvä oma pari (tällä hetkellä kyllä ei oo omaa, muttei se nirsoutta ole)? Olenko jotenkin omasta asemastani huumaantunut... häh? Ei tajua. Kyllä musta vaan on parempi kun pääsee opettelemaan monen viejän kanssa. En mä tykkää tanssipaikallakaan jumahtaa yhteen ja samaan äijään.

Jokaisella täytyy olla oikeus päättää vaihtaako paria vai ei, ilman painostusta ja ilman että joutuu kenenkään syyllistämäksi.

Tietenkin näin. Ja tanssikurssin järjestäjän pitäisi pystyä luomaan edellytykset tälle. Mutta silti tämäkin aika outo kommentti Tommilta: ensin puhuu kielteiseen sävyyn parinvaihtoa kannattavista, ja sitten sanoo että ei saisi syyllistää :-) "Älä tee niinkuin minä teen, tee niinkuin minä sanon"?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu