TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikaalisten tanssileiri (Tanssija1 2004-01-15 8:42)

Parinvaihdosta kursseilla

Pimu
2004-01-15 11:07

TÄYTTÄ asiaa PiaM! Miesten kohdalla parin "vaihtamattomuus" näyttää kostautuvan siten, että viennit eivät ole selkeitä, koska oma pari on jo tottunut vientiin, mikä ei ohjaa kuitenkaan naista oikeisiin liikkeiisin tai suuntiin. Miehellä saattaa kuitenkin itsellään olla se näkemys, että hän vie hyvin ja oikein, koska oma pari osaa tulla aina mukana (varsinkin, jos nainen epäitsekkäästi on kaiken syyn niskoilleen aina ottanut).

Ja sama toisin päin... Naisten kohdalla puolestaan huono vietävyys SAATTAA johtua siitä, että on tottunut vain oman parinsa merkkeihin. ei ole joutunut "kuuntelemaan" miehen vartalo-ohjausta.

Niinkuin PiaM jo totesikin - paria vaihtaessa on melkein pakko huomata, että "nyt mä meen jotenkin väärin tän jutun"

Itse olin eteläpohjanmaalla eräällä tanssikurssilla, jossa kävi juuri Talvikin kuvaamalla tavalla. Syyllistämisen musta pilvi laskeutui välittömästi yllemme kun me kaksi naista saavuimme saliin. Tunnelma oli käsinkosketeltava. Oletimmekin, että tämä sama tilanne oli ehkä toistunut jo aikaisemminkin ja siitä oli runsaasti paikkakunnalla keskusteltu - ja me tietysti yksinäisinä naisina jouduimme tämän tunnetilan "kohteeksi"

No, meillä oli kuitenkin antoisa tanssikurssi. saimme tanssia erittäin taitavan kurssin ohjaajan kanssa (siis toisen kanssa, toinen ohjasi). Ja sen lisäksi harrastimme juuri tuota yksin harjoittelua aina silloin kuin miestä ei ollut. Ja välissä treenasimme kumpikin myös miesten askelta ja tanssimme yhdessä. Ystävättäreni olikin yksi paikan parhaista "MIEHISTÄ"

Mielestäni on kuitenkin oikein myös se, että jos haluaa pitää oman parin, se on ok. siitäkin voi parille ja usein juuri naiselle tulla mielipahaa, kun oma mies kiertää kehää. sallittakoon myös parin pitäminen itsellä. tämä kommentti siis vain siitä näkökulmasta, että haluaa itse oikeasti kehittyä tanssijana.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu