TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kuntsilla kuitenkin (Humppis 2003-12-26 11:38)

Viihtari ja Jyväskylän tanssinettiläiset

Janne Koponen
2003-12-29 22:47

Itsekin tuli oltua pitkästä aikaa Viihtarissa Tapanina, kun on ollut koko syksy niin kiirettä, etteivät kengät ole paljoa kuluneet.

"Jkl:n Viihdekeskuksessa muuten on toista talvea vuorohaku niin, että naiset hakevat klo 21-22 ja 23-24. Eivät kuulema pidä minään muuna kuin edistyksenä - Jyväskylssähän halutaan olla edelläkävijöitä..."

Tuota vuorohakua on Viihtarissa ollut omien kokemuksieni mukaan ainakin reilut kolme vuotta ja vierestä kyseltynä ainakin yli viisi vuotta. Paikalliset ovat siis todellakin tottuneet kyseiseen systeemiin. Ja ainakin itse kaipailisin vastaavaa muihinkin paikkoihin.

"Luontevasti tuo näytti käyneen, mutta eipähän se naisia auttanut, kun ei ollut tarpeeksi tanssitettavia toisin kuin yleensä meillä päin Kuntsilla."

Ainakin aikaisemmin Viihtarin hakusysteemit ovat minusta toimineet kiitettävästi ja ainakin itse olen pitänyt kyseistä systeemiä toimivana. Valitettavasti perjantaina rivit olivat melkein kiinni toisissaan ja systeemi oli vähintäänkin sekava, mutta uskon ja toivon, että hakurivien toimivuus olisi taas juhlapyhien jälkeen entisenlaisensa, niin vierailijatkin saisivat kokea myös tämän nautinnollisen puolen siitä.

"Kumma kun Jkl:n seudulta on niin vähän tanssi.netiläisiä. Miksi?"

Oli meitä tanssinettiä lukevia (ja tänne kirjoittavia) paikallisia ainakin muutama paikalla ja itsellänikin oli pinssi näkösällä. Tosin kerkesin tanssittamaan vain paria vierasta naista koko iltana eli eipä sitä siitä rinnasta pakosti moni huomannut.

Syytä siihen, miksei ainakaan tilastollisesti Jyväskylän seudulla näytä olevan paljon tanssinettiläisiä voi hakea monesta asiasta. Itse veikkaisin, etteivät Jyväskyläläiset koe tätä palstaa niin omakseen kuin esim etelän väki, koska täällä ei paljoa keskustella meidän lavoistamme.

Toisaalta tiedä, että moni Jyväskylän seudulla paljon vaikuttava tanssija lukee ainakin ajoittain tätä palstaa, joten ehkä kyseessä voi olla myöskin vain tilastollinen harha.

Janne

Kirjoittajan avainsanat: Viihtari Viihdekeskus Jyväskylä

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu