TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Buenos Aires & tangonautinnot? (Ruusuneito 2003-11-25 13:34)

Buenos Aires & tangonautinnot?

Marcos
2003-11-25 14:38

Jos vaan siellä on ketään, jolla on omia kokemuksia Buenos Airesin tangomaailmasta, olisin minäkin tosi kiinnostunut kuulemaan. Antakaahan kuulua!

Itselläni on asioista tietoa pelkästään sen perusteella, mitä olen lukenut netistä tai tanssijulkaisuista tai nähnyt televisiosta. Esim. netissä on aiheesta kyllä paljon juttuja. BA:han tehdään aika paljon tangomatkoja Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta. Itsekin haaveilin joskus lähteväni, en haaveile enää. Syy: ei ole aikaa kehittää omaa argentinoa sille tasolle, joka olisi tarpeen (ainakin miehelle).

Varmasti matka tarjoaisi mahdollisuuksia elämyksiin. Mutta samalla lienee syytä laittaa jäitä hattuun, myös pettymyksiin on paljon mahdollisuuksia. Tanssietiketti on siellä paljon kovempaa ja vaatimustaso tanssipartnerin suhteen on korkea. Näin olen lukemastani ymmärtänyt. Hyväkään eurooppalainen tanssija ei välttämättä vie (tai seuraa) sillä tavalla ja tasolla, kuin paikalliset. Rukkasia jaetaan herkästi. Itse asiassa, jos esim. nainen ei anna rukkasia hakijalle, joka on taidoiltaan häntä selvästi heikompi, eivät hyvät tanssijat edes halua hakea tällaista naista. Lisäksi on koulukuntaeroja, sisäpiirejä. Piiriläiset tanssivat keskenään, tanssimaan tulleet gringot keskenään. Luullakseni kynnys on korkea, eritoten miehelle, nainen, joka osaa seuraamisen jalon taidon pääsee varmaan kuvioihin helpommin sisälle. Kaikesta sisäpiiriläisyyskeskusteluista huolimatta oma tanssilavakulttuurimme on varmasti paljon avoimempi.

Toisaalta: vierailu BA:ssa voi toki tuoda omaan argentiinoon juuri sitä särmää, mitä täältä ei saa, sellaista vapaampaa, luovempaa, vähemmän kuvio-orientoitunutta tanssityyliä.

Kirjoittajan avainsanat: Argentiinalainen tango

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu