TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Onko helpommin ja vaikeammin tanssittavia kappaleita? (tanssiasiaa) (Josef 2003-11-13 13:07)

Mikä on oikea rytmi

Päivi
2003-11-13 22:59

Ei nyt ehkä ihan vastuksena tai kommenttina tricksterin viestiin, mutta asiaa sivuten kuitenkin, yhdeksi palikaksi tuonne pähkäilyn joukkoon.

Kiistelin ystäväni kanssa rytmitajusta. Hän sanoi että KAIKKI ihmiset ovat rytmitajuisia. Minä olin tiukasti eri mieltä. Minä sanoin että on rytmitajuttomia ihmisiä, huonon rytmitajun omaavia ja rytmitajuisia. Kaverini perusteltua väitteensä jouduin myöntämään väitteensä oikeaksi ja muuttamaan omaa väitettäni.

Ystäväni perusteli väitteensä sillä, että kukaan ihminen ei esimerkiksi kävele tam--ta-ta-ta-taaa-tam--tam--taaa-ta-ta... :) Eli jokaisella on kyllä sisäinen rytmitaju, mutta kuinka hyvin kukakin kuulee MUSIIKISTA rytmin ja osaa vielä SIIRTÄÄ sen kehoonsa, siinä on eroja! :)

Joten jouduin siis tarkentamaan väitettäni: toiset ihmiset kuulevat musiikista rytmin huonommin ja osaavat siirtää sen kehoonsa huonommin kuin toiset. :)

Kiitos Hanskille tästäkin herkullisesta väittelystä ja uudesta näkökulmasta! Älä tanssittele niitä enkeltyttösiä siellä ihan pyörryksiin! :)

Kirjoittajan avainsanat: rytmitaju, rytmi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu