TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mikä merkitys on rytmitajulla? (Kesäheinä 2003-10-03 12:30)

Kevyille vietäville

Päivi
2003-10-08 16:35

"(Käsittääkseni) monien naisten pitäisi taas hieman hidastaa seuraamistaan, ja erityisesti irtitansseissa antaa enemmän vastetta ja jarrua. Mitä voimakkaampi vienti, sen enemmän vastetta myös naiselta"

Suosittelen tosiaan, teille kevyestivietävät naiset, että kokeilisitte siirappimaisempaa seuraamistyyliä! Itse olen prosessoinut seuraamistyylini kanssa viimeisen puolen vuoden ajan ja olen saanut saanut muutoksesta valtavasti kehuja (erityisesti lähikontaktilajeissa)! Tämä on ollut minulle yllätys, koska minua on sanottu aikaisemminkin "hyväksi seuraajaksi" (tai ainakin Kevyeksi seuraajaksi)! Irtiotetansseissa olen itse huomannut huikean positiivisen muutoksen omassa tanssissani.

Kehuja olen saanut tutuilta ihan spontaanisti, mitään kysymättä, vieraammille olen esitellyt entisen ja nykyisen seuraamistyylini ja vastaus on yleensä ollut että molemmat ovat hyviä, mutta "raskaampi" on ehdottomasti parempi (muutama päinvastainenkin mielipide on ollut; tyylieroja). On hauskaa kun on kaksi täysin erilaista seuraamistyyliä + niiden välimuodot käytettävissä. :)

Tytöt, jos olette ennestään kevyitä hyviä seuraamaan, ette voi muuttua älyttömän huonoiksi ja raskaiksi, vaikka vähän muuttaisittekin tyyliänne. Rohkeasti! Se kannattaa!

Vinkkejä tyylin muutokseen:

Lähikontaktilajit:
Olkaa rennompia keskivartalostanne, vähän niinkuin laiskoina ottamaan askelta (älkää kuitenkaan alkako töpöttelemään). Antakaa rohkeampi vaste kädestänne. Kun liikutte selkänne suuntaan antakaa vartalostanne vastetta miehelle (="työntö"), kun mies liikkuu selkänsä suuntaan, antakaa vähän jarrua (="veto") (huom. ei päde käännöksissä: silloin kun on vuoro "ohittaa", silloin Mennään Miehen Läpi!). Kokeilkaa tanssia takarytmisesti.

Irtitanssittavat lajit (erityisesti LH & BW):
Pitäkää kädet jämäkkänä (muttei jäykkänä; kas siinäpä taito!). Säilyttäkää pressi miehen kättä kohti kuvion joka vaiheessa (vaatii saman mieheltä). Antakaa vedon kasvaa SUUUUREKSI ennenkuin lähdette liikkeelle (älkää kuitenkaan kädellänne kiskoko vastaan, vaan hidastelkaa koko vartalolla). Kuunnelkaa miehen vientityyliä, vaatiiko se normaalin, voimakkaan vai erritttäin voimakkan vasteen.

Harjoitelkaa ensin tutun parin kanssa ja pyytäkää häneltä kommentteja.

Ja huom. muistakaa! Nämä ohjeet ovat vain kevyesti seuraaville tytöille!

(Toivottavasti en kirjoittanut ihan hassuja: joudun tämän nyt tässä kiireessä lähettämään!)

Kirjoittajan avainsanat: tanssiasento, vieminen, seuraaminen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu