TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mikä merkitys on rytmitajulla? (Josef 2003-10-03 12:03)

Ajattelematta viennin mukaan

Krisse
2003-10-08 9:07

Olen harrastanut soolotanssejakin (flamencoa, itämaista, soolosalsaa), mutta eniten luulen tuohon omaan reaktioherkkyyteeni vaikuttaneen parisalsan. Siinä vaiheessa kun salsabileissä alkoi päästä välillä todella hyvien miesten vietäviksi, huomasin vasta miten paljon olin tanssinut arvaamisen voimalla.

Siihenastiset tanssiparit olivat enimmäkseen saman tanssikoulun tunneilta tuttuja, ja yllättäen osasivat kaikki samat kuviot. Riitti kun tajusi alun, sitten vain meni automaattisesti. Sitten vastaan alkoikin tulla miehiä jotka eivät tehneet mitään tuntemiani kuvioita, vaihtoivat suunnitelmia kesken kaiken, ottivat pysähdyksiä, kallistuksia, taivutuksia kesken nopean kappaleen, teettivät triplaspinejä sekä kaikenlaisia sukellussolmuhäkkyröitä.

Mitä enemmän yritin, sitä enemmän jännitin ja jäykistyin eikä siitä tullut yhtään mitään. Suuri loksahdus tapahtui sitten yhtäkkiä kun olin väsynyt, lakkasin yrittämästä ja tanssin vaan. Siitä sitten vaan jäi päälle ehkä hieman suurempi reaktioherkkyys kuin mitä lavatansseissa keskimäärin tarvitsisi.

Tosin tietysti aina silloin tällöin kohdalle osuu viejä, jonka kanssa se homma vaan toimii... nam!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu