TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mikä merkitys on rytmitajulla? (Josef 2003-10-03 12:03)

Tai vähän liian kevyt ..

Päivi
2003-10-07 14:20

(Tämä on aihe josta minulla riittäisi juttua varmaan sivukaupalla, mutta yritän tiivistää...)

Olen viimeaikoina muUttanut seuraamistyyliäni, ja tästä johtuen olen keskustellut miesten kanssa hieman tavallista enemmän ja syvällisemmin erilaisista seuraamistyyleistä.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että ei voida tosiaankaan suoraviivaisesti sanoa, että kaikki "kevyet" (=kevyesti tanssivat) naiset olisivat hyviä vietäviä ja "raskaat" huonoja vietäviä. Tämä on tietysti selvää siltä pohjalta, että makuja on monia, mutta varsinaisesti tarkoitan sitä, että on eroa MILLÄ TAVALLA on kevyt tai raskas: kevyttä on helppo kuljetella, mutta hän voi helposti lipsahtaa ennakoinnin puolelle, kun taas raskas voi olla raskas vänkäämisen takia tai sitten hän vain seuraa vientiä pidemmällä viiveellä. Toiset miehet pitävät tästä hitaasta seuraamisesta kuin hullu puurosta (nainen on todellakin vietävänä ja vietävissä), toiset taas pitävät sitä vain raskaana.

Oma lukunsa (tai oma dilemmani) sitten on se, kuinka tanssia tuolla pidemmän viiveen tyylillä kuitenkaan vänkäämättä...
...Ja dilemma kaksi on se, miten tunnistaa viennin perusteella (eli kysymättä), mikä seuraamistyyli istuisi kyseisen miehen käteen parhaiten.

Kirjoittajan avainsanat: seuraaminen, tekniikka

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu