TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mikä merkitys on rytmitajulla? (Josef 2003-10-03 12:03)

Naisen vietävyys...

Pia M
2003-10-07 9:20

Ehdottaisin "kevyiden naisten" olevan hyviä seuraajia.

Mutta mistä johtuu se "hyvä seuraavuus"?

Minusta sanotaan, että olen kevyt vietävä. Siis vaikka en ole keijukokoinen. Olen monesti miettinyt, mikä sen tekee. Osaltaan varmasti kyseessä on jokin sisään rakennettu ominaisuus, mutta tässä joitakin mietteitä.

Teknisesti ottaen on erittäin tärkeää, että naisen ylävartalon paketti on napakka (kädet ei spagettia), ja että nainen seisoo omilla jaloillaan. Vietävänä oleminen ei tarkoita miehen varassa olemista, vaan sitä että liikkuu kyllä itse omilla jaloillaan, mutta ilman omaa tahtoa!

"Ilman omaa tahtoa" asettaa myös henkisiä vaatimuksia. Nykyajan naiselle ei ollenkaan ole itsestään selvää nöyrästi vain seurata, sillä suomalaiset naiset ovat niin peijakkaan itsenäisiä ja ovat tottuneet päättämään asioistaan itse. Tanssilavalla kuitenkin se itsenäisyys pitäisi kerta kaikkiaan uskaltaa unohtaa ja luottaa mieheen niin paljon, että jättäytyy oikeasti tämän vietäväksi. Vaativampaa kuin uskoisikaan.

Vienti on myös hyvin fyysistä. Mitä enemmän nainen on sinut oman kehonsa kanssa, sitä herkemmin hän uskaltaa käyttää koko kehoaan miehen liikkeen aistimiseen. Tanssikursseilla kerrotaan, kuinka vienti lähtee milloin mistäkin, mutta enpä heti muista kuulleeni kenenkään miettivän että mihin se vienti tulee. Itse luen miestä kokonaisvaltaisesti, en pelkästään keskity käsiin tai lantioon tai ylävartaloon. Tämä todella edellyttää, että jättää itsensä miehen vietäväksi... ei nainen voi samaan aikaan sekä kuunnella miehen kehoa että ajatella että mihinkähän tästä seuraavaksi astuisin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu