TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Foksin ja valssin tanssiasento (Valssimies 2003-09-20 0:58)

Puristus alaselästä

Päivi
2003-09-22 14:28

Meetu: "Koska olen lyhyt ja rintava, olin aivan linkussa taaksepäin eivätkä jalat liikkuneet mihinkään.

Elisa: "Ai siitäkö se johtuu?! Nyt minä viimeinkin tajuan, miksi minulla on aina selkä kipeänä tanssien jälkeen ja miksi mielestäni miehet usein pitävät huonossa tanssiasennossa: liian alhaalta liian tiukasti. Minullakin on tuollainen vartalonmalli." "On ihan oikeasti kurjaa, kun jalat vielä jaksaisivat, mutta selän vuoksi täytyy lopettaa ja lähteä kotiin. Ei yksinkertaisesti enää kestä sitä kenottamista."

Ja minä kun olen luullut olevani ainoa ongelmani kanssa! En siis rintavuuden, vaan tuon liian alhaalta pitämisen + selän väsymisen kanssa! (...minulla tissit eivät ole tiellä...)

Kuulun höyhensarjaan sekä olemukseni että seuraamistyylini osalta. Ilmeisesti tästä syystä voimani ei riitä työntämään liian alhaalta vetävää kättä ulospäin. Tai sitten teen sitä hetken, mutta unohdan ja hetken kuluttua kilttinä seuraajana myötäilen vartaloni viejän muokkaamaan asentoon, eli selkä notkolle. Ja hetken päästä särkee! (Juu juu, tiedän, kuntosalille vaan!)

Henkilökohtaisesti olen kokenut sopivimmaksi selkäkäden korkeudeksi miehen etusormi suurinpiirtein liivin hihnan korkeudella. Alempana saattaa vetää selän notkolle ja korkeammalla taas tanssiasennon etukenoon. Mutta kyllä muutkin korkeudet toimivat, jos miehen käsi ei vedä minua itseensä (tai ylös-) päin vaan pysyy tukevasti paikoillaan, vetämättä. Myös se, ettei miehen käsi menekään selässä vaakasuoraan, vaan hieman viistosti alaspäin, saattaa antaa mukavan tuen.

Kirjoittajan avainsanat: vienti, seuraaminen, tanssiote, tekniikka

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu