TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Syyslenssu vaanii... (Meku 2003-08-27 12:57)

Syyslenssu vaanii...

Päivi
2003-08-27 20:41

Toiset ne pyörii jo Pavilla ja mä vaan täällä netissä dogga ducossa, joten mikäs minä olen neuvoja antamaan... Mutta koska olen ilmeisesti kaksi kertaa onnistunut käännyttämään tämän (ilmeisesti saman) flunssan heti ovelta (kolmannella kerralla en ottanut todesta, ja kuinkas kävi), oma hyväksi havaittu reseptini: heti (yleensä aamuyöstä tanssien jälkeen), kun tunnen oloni aavistuksenkaan kipeäksi, otan kunnon droppisatsin: 1g C-vitamiinia, monivitamiinia, auringonhattu-uutetta ja särkylääkettä! Ja jatkossa muutaman kerran päivässä 1g C-vitamiinia ja auringonhattu-uutetta, ja särkylääkettä tarvittaessa. Toimi ainkin minulla, sairastin molemmilla kerroilla n. yhden päivän, illalla lähdin tansseihin ja seuraavana päivänä kunto oli mitä loistavin!

Tällä kolmannella kerralla ajattelin, että pääsen flunssasta yhtä helpolla kuin parina edellisenäkin viikkona, enkä ylemyydentunnossani lääkinnyt itseäni, ja nyt se sitten iski!

C-vitamiinin suhteen kannattaa muuten muistaa ettei moisien megasatsien jälkeen käyttöä saa lopetta kuin seinään, elimistön tasapainoon saattaa keikahtaa C-vitamiininpuutostila.

Vielä varhaisemmasta ennaltaehkäisystä: Kun seuraavan kerran menette tansseissa syömään pullaa paljain, pesemättömin käsin, miettikää kuinka moniin käsiin olette koskeneet illan aikana (ja kuinka moniin käsiin ne käsiin on koskeneet) ja kuinka moniin noista kourista on yskitty tai aivasteltu! (Kyllä, ihmiset tekee niin vielä nykyäänkin! Yäk!)! Siinäpä pöpöcocktail!
No, varovaisuudesta huolimatta, tässä sitä niistellään...

Kirjoittajan avainsanat: vitamiinit, flunssa, hygienia

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu