TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Swingtanssit! Tänään mennään kädenali! (Ope 2003-08-14 13:39)

Swingtanssit! Lindyä parhaimmillaan

Humphrey
2003-08-20 14:22

"Meillä alkeiskurssilaisilla ei ollut juuri mahdollisuuksia päästä tanssimaan edes sosiaalifokseja, kateellisina vain katselimme kun mestarit jorasivat keskenään."

Juu, tuo lienee kyllä joskus valitettavan totta (tn muissakin lajeissa kuin lindyssä) ja muistelen, että siihen on ainakin joskus yritetty löytää keinoja jotta kokeneemmat hakisivat myös kokemattomampia - ainakin osan iltaa; laputetaan ihmiset eri tyyliin ja omaa "tasoa" ei saa hakea tai arvotana pareja tms. Toisaalta niillä leireillä joilla olen ollut niin systeemi on ollut kyllä sekahaku, joten jokaisella on mahdollisuus päästä tanssimaan - jos vaan rohkenee itse hakea.

Se mitä leirin illanvieton aikana soitetaan jakaa myös mielipiteitä - jotkut haluaisivat vain swingiä ja toiset taas lavatyyliin kaikkea mahdollista. Itse kyllä lindyleireistä kyseen ollen toivon ennenkaikkea paljon lindyyn soveltuvaa musiikkia - sitä pääsee muutoin niin harvoin tanssimaan esim. lavaolosuhteissa, joissa ehkä joskus sopivaa musiikkiakin tulisi, mutta se lindyä osaava pari varsin usein jää löytymättä - tai ei tiedä kuka osaa ja kuka ei.

Optimi leiri-illoissa olisi ehkä se jos olisi kaksi salia käytettävissä - toisessa lindyä ja toisessa sitten lavatyyliin useita lajeja.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu