TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Volyymit aisoihin, laatua laatumusiikkiin (S.M. 2003-08-11 13:52)

Desibelit...

Joykop
2003-08-15 10:51

GuitarMan: "Se on ihan fakta että on aina tietty(ONNEKSI PIENI) määrä ns. herkkäkorvaisia ihmisiä,joita ei yksinkertaisesti voi miellyttää lopputuloksen siitä kärsimättä,todennäköisesti samat ihmiset valittavat ohjelmasta,lattian luistosta,makkaran hinnasta,vesilasin hinnasta..."

Toivoisin, ettet yleistäisi yhdestä asiasta valittavia toisesta asiasta valittaviin. Itse tunnustan valittavani useinkin lattian luistosta, jos pystyssä ei tahdo pysyä, vesilasin hinnasta, kun toisaalla lasillisesta vettä saa maksaa euron enemmän kuin toisaalla.

Jos musiikki soi mielestäni liian kovaa, käyn tarpeen tullen kysymässä siitä äänentoistosta vastaavalta tai joltakin muulta taholta, josta asiaan voisi saada parannuksen. Vielä ei ole tarvinnut tähän mennä, mutta osittain se johtuu varmaankin siitäkin, että ymmärrän äänenvoimakkuuden olevan kajareiden edessä kovempi kuin keskellä lattiaa, enkä ole kokenut musiikin olevan vielä koko salissa liian voimakasta niissä paikoissa, joissa olen itse käynyt. Joskus musa on kyllä liian hiljaisella erityisesti, kun soimassa ovat levyt.

Tämä on kuitenkin vain oman kokemukseni perusteella havaittua ja uskon, että osassa lavoista akustiikka ei ole niin hyvä kuin omissa vakiopaikoissani ja tällöin melu nousee helposti liian kovaksi.

Janne

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu