TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Myös vanhempia naisia kannattaa hakea tanssimaan (Love Story 2016-07-23 12:24)

Myös vanhempia naisia kannattaa hakea tanssimaan

Love Story
2016-07-23 12:24

Olen tässä kevään ja kesän aikana uudelleenaktivoitunut tanssiharrastukseen, ja koska tanssikokemusta ei ole muutamaa vuotta enempää, olen pyrkinyt opettelemaan kurssien avulla lisää tanssitaitoa. Kurssit ovat ihan hyviä, mutta joskus on vain tuntunut, että niiden lisäksi tarvitsee tukea tanssin käytäntöön soveltamiseen, kahden taitamattoman eteneminen on hidasta jos molemmat ovat vähän epävarmoja.

Itse olen huomannut, että hyvä tapa syventää osaamista eri tanssilajeissa on hakea vähän vanhempi nainen tanssimaan. Usein vanhemmat naiset omaavat vahvan tanssikokemuksen ja osaavat täten hyvin seurata ja tukea miestä tarvittaessa viennissä. Se on vähän kuin saisi ilmaista tanssiopetusta.

Aiemmin olen oppinut tangon saloja, ja eilen opin vanhemmalta rouvalta kivan pivot-käännöksen foksiin. Pivot-käännoksellä saa mukavaa vauhdintuntua ja vaihtelua tanssiin. Lisäksi kun tanssiminen on vaivattoman helppoa, siitä saa lisävarmuutta muihin vienteihin.

Tanssitaitoa hakevien miesten kannattaa siis hakea ainakin muutaman kerran illassa vanhempia naisia tansseihin, jo ihan siitä syystä että oppii lisää. Ja lisäksi, ovathan nuo vanhemmat naiset aivan ihania naisia niin kuin nuoremmatkin :)

Kirjoittajan avainsanat: vanhemmat naiset, oppiminen, tanssikokemus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu