TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mahtavaa tulkintaa Teemu Roivaiselta Hovinarrien tahdittamana Ilmaristen lavalla 30.6.2016 (Love Story 2016-07-01 17:35)

Mahtavaa tulkintaa Teemu Roivaiselta Hovinarrien tahdittamana Ilmaristen lavalla 30.6.2016

Love Story
2016-07-01 17:35

Kääk, mihin minä olinkaan tullut oli ensivaikutelma kun saavuin Ilmaristen lavalle Lietoon. Paikka oli muuten ihan odotusten mukainen, pieni mutterilava, mutta tanssiväen ikäjakauma yllätti täysin.

Odotin normaalijakaumaa, mutta tänne oli suodattunut muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta minua 20-30 vuotta vanhempia tanssijoita. Ja itsekin olen jo reilusti yli viidenkymmenen. Tuli sellainen tunne, että miten lapset voi aikuisten kanssa tanssia, ihan kuin olisin ollut nuori ja vielä 80-luvulla.

Mutta eihän se niin ollut, elämme 10-lukua ja illan päätähtenä oli Teemu Roivainen. Olin varmistanut YouTubesta että Teemu osasi oikeasti laulaa ja halusin tanssia hänen laulamia lauluja, joten karvas kalkki oli vain nieltävä.

Tanssiin hakeminen oli vaikeaa, ikäisiäni oli todella vähän ja jotenkin vain tökki. Nappasin ensimmäisen tanssiin haluavan ja kävimme foksaamaan Hovinarrien esityksen tahdeissa. Se oli kuin kottikärryllä olisi mennyt, en saanut mitään otetta tanssiin. Kyllä vähän harmitti ja mietitytti, mitä tästäkin illasta oikein tulee, pitäisikö luovuttaa ja lähteä kotiin.

Sain kuitenkin tanssittua jonkun kohtuullisen tanssin joidenkin kanssa. Lisätahtoa antoi kuulemani tieto, että kolmannelle setille oli tulossa illan päätähti Teemu Roivainen. Lisäksi olin löytänyt yhden siron vanhemman naisen tanssitettavaksi, hän poikkesi näistä puunaamoista iloisella olemuksellaan ja hyvällä tanssitaidolla. Tanssin hänen kanssa useamman tanssin, koska halusin välttää pyörä-jumissa-kottikärrytanssia.

Teemu Roivaisen aloittaessa kävi kyllä heti selväksi että hän on todella hyvä laulaja. Hänen ääni on puhdas ja äänenkäyttö mahtavaa, hän pyyhkii lauluäänellään valtaosan laulajista lavalta. Oli hienoa tanssia tämän vanhemman naisen kanssa Teemun laulaessa, tangot taittuivat kuin unelma, höyhenen kevyesti - rajoitukset tulivat vain minun tanssitaidoista.

Tanssin Teemun esityksiä pari settiä tämän naisen ja jonkun muun kanssa, ja toistuvasti ihmettelin ns. oikeiden tanssijoiden vähyyttä Ilmaristen lavalla. Mielestäni Teemu Roivainen olisi ansainnut paljon parempaa; hän on niin hieno ja skarppi laulaja että hänet pitää nostaa oikealle standille - ihmisten pitää päästä nauttimaan tällaisten suurten esittäjien lauluista, hän on aikamme Olavi Virta!

Minun tanssit tuli tanssittua joskus puoli 11. Illan parasta antia oli uuden laulajan löytäminen, haluan päästä rakkaan puolisoni kanssa tanssimaan Teemu Roivaisen laulaessa. Tällä kertaa se ei harmikseni ollut mahdollista, mutta heti kun se onnistuu, niin silloin mennään.

Kirjoittajan avainsanat: Tanssiraportti, puunaama, kottikärrytanssi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu