TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hieno tanssi-ilta Taikakuun ja Helminauhan tahdeissa Punkalaitumen Särkässä 29.6.2016 (Love Story 2016-07-01 16:00)

Hieno tanssi-ilta Taikakuun ja Helminauhan tahdeissa Punkalaitumen Särkässä 29.6.2016

Love Story
2016-07-01 16:00

Minun juhannustanssit jäivät odotetusti vähiin odotetun ruuhkan takia, sen takia oli aika hakea revanssia koska tanssijalkaa kovasti vipatti. Kesälomani ei ole vielä alkanut, ja sen takia työpäivän päälle tehtävä pitkän matkan tanssireissu piti harkita tarkkaan. Hyvän musiikkitarjonnan vuoksi paikaksi valikoitui 130 km päässä oleva Punkalaitumen Särkkä.

Punkalaitumesta ja Särkästä minulla ei ollut aiempaa kokemusta, ja netistä näin, että se on järven rannalla niemen nokassa. Särkkää puolsi tanssilattian koko, 400 m2, se vaikutti sopivan suurelta ja toimivalta.

Saavuin Särkkään aikalailla sopivasti tanssien alkuun klo 8. Pientä viivettä tuli Forssassa pitämästäni lepotauosta; väsytti niin vietävästi että oli viisaampi pysähtyä ja nukkua 20 minuuttia. Lepotauon ja kahvin jälkeen olin kuin tuore mies, se oli hyvä ratkaisu tansseja ja iltaa vasten ajatellen. Oli mainio kesäilta, lämpöä oli päivän jäljiltä 24-25 astetta.

Tanssi-ilta lähti minulle tutulla tavalla käyntiin, ensin piti päästä vähän tanssifiilikseen. Kuuntelin pari kappaletta ennen ensihakua, ja jälkeenpäin kuulin, että Taikakuu oli tuolloin lauteilla. Taikakuun musiikki oli ihan hyvää, mutta ei ehkä ihan sitä parasta jota etsin. Olen selkeästi musiikkikriittinen, haen tanssifiiliksen musiikista ja tulkitsen sitä tanssiessa.

Minun tanssit alkoivat tangon merkeissä, oli helppo päästä tanssimaan kun oli miesten haku. Tangot taittuivat ja muuta tuli perään, aloin päästä hyvään tanssifiilikseen. Porukoilla oli aika hyvät ja iloiset ilmeet, yhtään puunaamaa en tansseissa nähnyt.

Helminauhan aloittaessa huomasin, että alun väljyys tanssilattialla alkoi vähetä, paikka alkoi pikkuhiljaa täyttyä ja pientä tungosta oli ajoittain havaittavissa. Helminauhan musiikki kolahti hyvin minuun, se on niin harmonista ja hyväntuulista että sitä oli todella mukava tanssia. Oli mahtavaa nähdä illan ensihymyt tanssipartnerilta, tästä tanssi-illasta oli tulossa hyvä.

Jos Helminauhalta jotain lisää voisi toivoa, niin heidän hyvää musiikkia voisi täydentää jokin puhallinsoitin, saksofoni ehkä(?). Mutta mahtavan hieno esitys noinkin heiltä.

Tanssit jatkuivat ja yhtyeet vaihtuivat, ja vaikka olin uusi ja tuntematon naama paikalla, pääsin naisten haulla yllättävän hyvin tanssimaan. Ehkä syynä oli pieni naisenemmistö sekä aiemmat illan tanssit.

Minun piti päättää tanssi-ilta klo 11 jotta ehtisin ajoissa kotiin nukkumaan. Kotimatkalla mietin tanssi-iltaa, ja totesin, että minun hyvän tanssi-illan kriteerit täyttyivät; minulla oli ollut hauskaa ja olin nähnyt kolmen naisen hymyilevän meidän tanssien aikana. Mahtavaa niin. Saatoin hyvin mielin ottaa kengät jalasta ja ajaa rennoin ottein rauhassa kotiin. Särkästä jäi niin hyvä fiilis että sinne voisi tulla uudestaankin.

Kirjoittajan avainsanat: Tanssiraportti

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu