TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
PNP/ "Che Guevara -laulu" (Elisa 2016-04-04 18:13)

PNP/ "Che Guevara -laulu"

Haaveilija
2016-04-07 21:44

Pidän tällaisistakin haasteista, joten koetin tätä eri hakusysteemein selvittää. Kuuntelin melkoisen määrän PNP:n tuupiin päätyneitä kappaleitakin. Lopuksi vielä kuuntelin ko. kappaleeksi mahdollisia Spotifystä, muttei napannut mun vertailussa ainakaan kohdalleen.

Lopulta pistin yhtyeelle kyselyn asiasta - vastausta mielenkiinnolla odotellessa oma pähkinäni tänne yhtyeelle lähetetyn lisäksi!

Mulle on jäänyt hakuun kuulemani ja tanssimani PNP:n instrumentaalina esittämä hidas biisi. Kappaleeseen on mielestäni olemassa kyllä sanat ja niitä varsinkin koetan tavoitella. Nyt olen jo alkanut epäilemään, että oliko se hidas valssi, joita aluksi etsin ja kävin läpi vai rumba tai hidas foksi!?! Onko joku tämän kohdannut niin, että olisi kappaleen tunnistanut?

Elisalta kysyn, että oliko tuo kuulemasi PNP:n versio Che Guevara -laulusta rumba vai jokin muu?

Selvityksessäni pääsin kyllä siihen saakka, että tuo "Hasta Siempre, Comandante" on alkuperäisesti kuubalaisen Carlos Pueblan espanjakielinen laulu. Sanat on suomeksi kääntänyt Pentti Saaritsa ja sen ovat levyttäneet Arja Saijonmaa (1971) ja Agit Prop lauluyhtye (1976) - lähde Suomen äänitearkiston tietokanta http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/kappale.php?Id=Che+guevara

Nuo löytyivät
- Arjan versio
- Agit Propin versio

Kirjoittajan avainsanat: biisihaku, kysely, etsintä

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu