TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kutakuinkin tasaparit (Haaveilija 2016-04-03 4:56)

Askelten sovittelua ja kynnyksiä

Haaveilija
2016-04-04 13:52

Kiitos raportistasi - Pesis olikin mielessä vaihtoehtoisesti ja uskoin tai siis näköjään vaan luulin sinne vieneen monen tanssijan tien - liekö sitten muu keväthuuma, auringosta nauttiminen tai kevätsiivoukset tehneet tilaa tanssilattioille.

En malta olla hieman käymättä tätä poislähtemiseen liittyvää aihepiiriä läpi - On hienoa kun ylität tanssipaikan kynnyksen ja ilmeisesti ajoittain sen isomman kynnyksen tanssilattian reunalta sinne lattialle. Voihan sitä myös nauttia siitä erinomaisesta musiikista tai esiintyjien (musisoivien tai laulavien) hyväntuulisuudesta, antaumuksesta, taidosta tai karismasta tai mistä vaan. Eräänlaista "Taistele tai pakene" -reaktiota tai jopa "Pakene tai kuole" -reaktiota tai ylipäätään liiallista (haitallista) stressaamista olen itsetuntemuksen ja harjoittelun kautta koettanut opetella vähentämään. Satunnaispoimintana artikkeli http://elaparemmin.fi/blogi/stressi-kuuluu-luolamiehille/ ilman mainostarkoitusta tai taka-ajatuksia - vain ajatuksia herättelemään.... :)

Olen itse useasti törmännyt tuohon havaintoon tai tunteeseen, että lattialla tai juurikin tässä (varsinkin omalta osaltani) uudessa paikassa on hyvin tanssitaitoisia taitavia tanssijoita ja pareja. Sen yli olen oppinut pääsemään uskomalla itseeni ja rohkaisemalla itseni kuitenkin pääsemään lattialle sinne muiden sekaan. Toki sitä jonkinlaista osaamista on tullut kerrytettyä ja vieläkin vähintään ylläpitoyritykset jatkuvat.

Kun kirjoitin omien rajojeni koettelemisesta, niin tarkoitin mm. tarkoituksellista "itselleni sopimattomien" kanssa tanssimista ja uusia tanssitettavia yleensäkin. Hakuja näissäkin merkeissä oli juuri lauantaina suuntaan ja toiseen. Joskus askeleet natsaavat ensitahdeista, mutta nyt oli tarpeen yhteen sovitteluun useammin ja enemmän. Rohkeus (ja sitkeys) mennä kuitenkin vaan ja sovittaa menoaan parin mukaan erityisen määrätietoisesti oli kuitenkin sen arvoista ja palkitsevaa! Isot kiitokset edelleen tähän mukaan lähteneille mainiosta asenteesta ja iloisuudesta ja jopa tunteikkuuksiin heittäytymisestä! Minä nautin - ja taisipa meno kelvata ... sentään useimmille ;)

Kirjoittajan avainsanat: pelko, stressi, kynnys, rajat, rohkeus, taito, hyväksyntä, ilo

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu