TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Viennin seuraaminen? (Kaju 2014-11-23 1:47)

Neuvominen - juu,ei, vaarinhousut

Paloma
2014-11-26 13:33

Vaikea asia ja aihe. Jep!

Joskus olen omaksi mukavuudekseni joutunut sanomaan oikean käden asennosta. Olen lyhyehkö tappi - jalat onneksi ulottuu maahan, vaikka pää pilvissä viejän sylissä liitelenkin... Nääs kun jotkut minua pidemmät viejät saattavat ajoittain pitää kättäni liian korkealla - sattuu olkapäähän... Eivät ole onneksi suuttuneet, vaan korjanneet tilanteen.

Nähdäkseni kaunis tanssiasento ei edellytä korkeita käsiä, vaan ryhdikkyyttä ja luontevaa käsien asentoa.

Minulla tosin on vikana löysät kädet ja ajoittain heikko vaste, joka voi vaikeuttaa vientiä ja tuntua minusta hankalalta. Onneksi olen saanut rakentavaa palautetta tästä ja pystyn tiedostamaan tilanteeni - ainakin joskus :)

Niinpä, toinen probleemani on kehon kyky kannatella itseään ja varsinkin jalkoja sen alla hitaissa kappaleissa. Siksi käyn salilla. Joskus ei vaan jaksa, ja se takajalka tömähtää maahan aivan liian aikaisin, jolloin itseänkin harmittaa, kun sujuvuus ja tanssillisuus sekä liikkeen kauneus muuttuukin liikkeen kauheudeksi :)

Onneksi tässä iässä ja näillä vähäisillä kilometreillä voi antaa itselleen anteeksi - toivottavasti viejäkin antaa...

Harjoitusta tarvitsen suuresti edelleen - ainakin niin kauan kuin minua viedään.

Kirjoittajan avainsanat: neuvominen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu