TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Väliinputoajat tanssilavakulttuurissa, havaintoja (Törmäilijä 2014-11-07 13:36)

Väliinputoajat tanssilavakulttuurissa, perusteluja

Faith
2014-11-17 15:58

Minuun nyt ei kannata ruutia tuhlata, olen kyllä nähnyt molemmat laidat tanssimaailmasta, mutta silti:

"Että siis näen tuossa Syysunelman vouhkaamisessa paljon omaa itseäni silloin kun olin justiinsa lavatanssimaailmaan pölähtänyt ja olisin halunnut muuttaa kaikki samanlaisiksi kuin itse olen ja tanssit iloisiksi kaikille - vähän kuin uskoon tullut haluaisi jakaa sitä ilosanomaa kaikille. Se vaan ei toimi niin."

Ei toimi toisinkaan päin. Tanssinharrastaja se vasta voikin vouhkaaja olla. Kun on rampannut tansseja "vakavasti harrastaen", niin voi yhtäkkiä huomatakin olevansa tanssiuskossa. Sen huomaa hyvin yksinkertaisista merkeistä kuten siitä, että Finkkujen keikalle voi mennä mutta ei Souvareiden, tai on ajettava sata kilometrejä oikeiden tanssijoiden takia. Vapaa-aikaa leimaa hyväksytty tanssikäyttäytyminen, jos haksahdat Matin ja Tepon keikalle niin toverit ihmettelevät ääneen hairahdustasi. : )

Jossain vaiheessa aloin kaivata sellaista todella rentoa tanssi- tai ravintolailtaa kuten joskus tavattiin pitää. Tuota suunnitelmallisuutta ja oikeita tapoja voi sitten soveltaa työssä ja muissa kilpailuissa. Siis minultakin on tivattu syytä kun olen kertonut käyneeni muussa kuin tanssivirallisuuden suosimassa tanssitilaisuudessa. Miksi?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu