TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Väliinputoajat tanssilavakulttuurissa (Syysunelma 2014-11-03 21:37)

Väliinputoajat tanssilavakulttuurissa, oikea havainto

Faith
2014-11-07 10:36

Hyvä kirjoitus ja nytkin ajankohtainen, kuten voit aavistaa niin monet asiaa epäilevistä ovat juuri siellä sipulin sisärenkaissa. Mutta ei tämäkään asia vaikenemalla katoa. Niin moni lavoille ensi kertaa tai uudestaan tuleva kiinnittää huomionsa tähän monien kieltämään asiaan, ettei se taida kuvitelmaa olla.

Itse voisin tanssitaustani takia vaikka kuulua sisäkerroksiin-sisäpiiriin-miten vain, mutta en todellakaan halua. Miksi pyörisin lavailtoina ainoastaan samoissa porukoissa kuin harjoittelu- , leiri- ja kilpailupäivinä? Silloinhan minulta jäisi valtava määrä mielenkiintoisia ihmisiä tapaamatta. En vierasta kumpaakaan laitaa koska sellainen on minulle ihan kummallista rajailua.

Muistan elävästi ensimmäisen kertani etelän tanssileirillä, siloin kyllä tuotiin vaihtorenkaassa ja iltatansseissa selvästi ilmi nokkimisjärjestys. Pahimmat toivat ääneen julki aloittelijan osaamattomuuden, kevyt pilkka piristää kummasti.... No minä kuitenkin opin, mutta tuon junttiasenteen yritän jättää sinne minne se kuuluukin.

Homma muistuttaa kovin paljon neuvostoliittolaisuutta, jossa virallisesti toitotettiin tasa-arvoa ja kaikkien yhtenäistä asemaa, mutta jossa eliitillä oli ihan eri käytännöt.

Tiedän hyviä tanssijoita jotka käyvät ensin katsomassa onko paikalla tarpeeksi hyviä ja lähtevät pois jos näin ei ole. Ja sitten sellainen sama tyyppi puhuu lehtihaastattelusta siitä miten "me tanssijat ollaan kaikki yhtä porukkaa". Heh heh.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu