TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lavatanssin opetus Suomessa (Leevi 2014-10-02 22:34)

Valinnan vapaus

Haaveilija
2014-10-06 2:59

Valinnan vapaus on tuon hyvin palvelevan valotauluidean kanssa täysin mahdollista. Ei soitettavan "lajityypin" kertominen ole tuputtamista ja korostat kärjistetysti taulun merkitystä lajin "määräävänä" ohjeena. Onko lavalla mielestäsi valvojia, jotka tarkkailevat, että noudatetaan valotaulun lajia?! Taulu palvelee mukavasti kun välispiikkauksista saa harvoin selvää.

Aina ei tule edes katsottua mitä taululla lukee, mutta kätevästi sen saa vilkaistua jos haluaa. Mutta sitä jatkuvaa rullausta ei ainakaan tanssilattialla edes pysty seuraamaan. Viimeisimmiltä kerroilta tosin en edes muista lukeeko siellä bugg vai jotain muuta ko. tyyppisen musiikin kohdalla.

Valinnan vapautta "poikkeavasti" tanssimalla näen itse eniten hakevan edistyneempien tanssijoiden ja sekin tuo minun "silmääni" lattialle mukavasti elävyyttä. Aloittelevat minun mielestäni ja kokemuksieni mukaan mielellään pysyttelevät kyseiseen musiikkiin lajinomaisessa tanssimisessa. Buggiin sopivilla kappaleilla on aina myös lattiaa vaihtoaskeleella/foksina tmv kiertäviä. Kumpia on enemmän riippuu tosi paljon paikasta, illasta, esiintyjästä jne...

Kirjoittajan avainsanat: vapaus, lajit

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu