TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lavatanssin opetus Suomessa (Leevi 2014-10-02 22:34)

Opetus

Haaveilija
2014-10-03 22:21

On todellakin paljon muitakin lajeja, joissa haasteet ja opittava eivät lopu. Itse asiassa hän sanoi sen nimenomaan haasteellisuuden kautta eikä jatkuvan oppimisen tarvetta tai opittavan riittämistä mainiten. Ja kyllä sen olin jo huomannut itsekin - ääneen toteaminen vain jäi mukavasti mieleen! Kirjoitin vain pikapikaa epätäsmällisesti opittavaa aina olevan kun kuvaavampaa ja osuvampaa omalta kohdaltani on haasteellisuus - sen ei tarvitse olla vain uuden oppimista vaan jo opitun soveltamista hyvin erilaisissa tilanteissa.

Harrastan myös monia muita lajeja, joissa on nimenomaan minusta mukavia haasteita ja ollaan sillä rajalla, että kun jossakin asiassa saa eräänlaisen tavoitteen haltuun tai onnistuttua, niin toisaalla riittää tekemistä tai muuten palautetaan leijumasta todellisuuteen. Kyse on siinä samalla siitä, että laji myös palkitsee onnistumisien ja hyvän olon kautta. En kuitenkaan kuvitellut mitään ihmeempää "gurulta" saatavaa oivallettavaa ja käsitän asioita aivan itsekin eikä minulle tarvitse olla tarkoituksellisesti ilkeä tai näsäviisas. Kai sentään saan kunnioittaa hyvää opettajaani. Ei minun tarvitse olla mitenkään erityisen itseriittoinen. Kyllä vuorovaikutustakin tarvitaan. Kiitos antamastasi opetuksesta!

Kertotaulun laskemisessa mielestäni olen oppinut mm. riittävästi ja siinä en mitenkään tarpeelliseksi ole nähnyt opetella 10 kertotaulun yli pidemmälle, joten opittavaa ei ole enää ollut. Jos kertolaskujen laskemista lajiksi voi sanoa. Laskemista harrastan edelleen :)

Kirjoittajan avainsanat: palaute, paluu maan pinnalle, Haaste, tavoitteellisuus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu