TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mukavata Käenkoskella (Leevi 2014-07-28 2:13)

Tahdikkaasti, toistoa

Djtoto
2014-08-03 15:17

Edelleen vaan kummastelen miten voidaan tanssia esim. valssia, hidasvalssia, tangoa, fuskua, rumbaa, buggia, BW:tä, salsaa, jenkkaa, cha-chata jne ellei mies selkeästi vie. Jotkut ns. naisen satunnaiset "take-overit" on tietysti ok, mutta ne sisältyvät myös edistyneiden tason tanssikurssien opetukseen. En ole ainakaan koskaan nähnyt tanssimista, jossa molemmat vievät ja näyttäisivät tanssimisesta nauttivan. Olisi mukava joskus nähdä. Tanssimisen täytyy silloin olla jotain sellaista, mitä on vaikea yhdistää mihinkään yleisesti ymmärrettävään tanssilajiin.

Parhaimmillaan minulla tanssi tuntuu juuri tuolta: minä en vie liikettä, mutta ei sitä vie seuraajakaan. Tätä olen siis kokenut argentiinalaisessa tangossa. Lavoilla tätä on tapahtunut muussakin hitaassa musiikissa. Nopeassa musiikissa tätä en ole kokenut, ainakin taitotasoni on siinä niin paljon heikompi, mutta en näe etteikö se voisi olla mahdollista.

On ymmärrettävää, että kummastelet että miten se on mahdollista. Sehän kuulostaa täysin mahdottomalta, miten liikettä voi syntyä jos kumpikaan ei vie. Minäkin nimittäin kummastelen miten se on mahdollista, vaikka olen itse sen kokenut. En osaa edes sanoa miltä se tarkalleen ottaen näyttää ulospäin. Kuitenkaan se ei varsinaisesti poikkea perustanssista ulkoisesti, liikkeet mitä teen ovat ihan tangon tavallisia askeleita.

Tanssin kyllä tuolloin yleensä aika yksinkertaisella setillä askeleita, koska pyrin säilyttämään tuon yhteyden tunteen tanssipariin ja vaikuttaa siltä että joskus monimutkaiset liikkeet vaikeuttavat yhteyden tunteen säilyttämistä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu