TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mukavata Käenkoskella (Leevi 2014-07-28 2:13)

Tunnetanssi

Djtoto
2014-08-03 14:05

Luen itseni tunnetanssijaksi, mutta olen myös opiskellut toooodella paljon tanssitekniikkaa argentiinalaisessa tangossa. En oikein ymmärrä mistä kiistelette.

Kun aikoinaan aloitin tanssiharrastuksen, en pystynyt tanssimaan yhtään. En ollut "musikaalinen", en tunnistanut valssi- ja tangomusiikkia toisistaan tai löytänyt musiikista tahtia. Siitä olen tullut todella pitkän matkan. Minulle tuo luonnollinen musikaalisuus on nimenomaan vuosikausien herkeämättömän treenauksen tulos. Kun olen saanut treenauksen kautta liikkeeseeni rentoutta, niin se piilossa ollut luonnollinen musikaalisuus on alkanut päästä esiin.

Olen ehkä sitä mieltä, että helpomminkin olisin voinut tunnetanssin löytää, jos joku olisi osannut välittää miten se tapahtuu. Joskus tuntuu että ryhmätuntien luonne omalla kohdallani vie juuri vastakkaiseen suuntaa.

Mutta toisaalta, tunnetanssi minulle tapahtuu silloin kun esteet tanssin edestä poistuvat. Ja osa näistä esteistä on fyysisiä, liikkumiseen liittyviä. Niihin tekniikkaharjoittelu auttaa suoraan. Ja osa esteistä on emotionaalisia lukkoja, joita voi työstää työskentelemällä oman kehon parissa, osin myös tanssitekniikalla.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu