TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Uudet tangokuninkaalliset (Tahdikas 2014-07-13 9:10)

Miähen tarvii osata vain tangua, kaikki muu on turhaa

"Reino"
2014-07-18 12:03

Leevi 2014-07-18 1:25

Mutta olemme aivan eri mieltä, mitä vähemmän naiselle opetetaan (miehelle enemmän), sen parempi.

Naisen ei pitäisi osata tanssia, vaan tulkita (koristella tanssia, kun kumminkin kuuntelevat sanatkin) miähellä pitäisi siihen (tanssittamiseen) olla eväät.

Mitä tulee tangoon, romaanit tanssivat valssitkin tangona.

= = = = = = = = = = =

Ompas lämmintä ja mukavaa, eikä kiire rassaa ... :)

Olen lueskellut Leevin kirjotuksia .... ja ihmetellyt ...
NYT löysin jotain ... hmmm... "järkevää" (tai josta olen samaa tai osittain samaa mieltä...)

Oikeastaan tango, tanssittuna sillä tavalla, jota mies vie, olisi aivan riittävä, siis minulle.
Kaikki muu on "turhaa", kuten vaikka purjehdus tai puutarhan hoito ;) ;)

No toki on mukavaa, kun voi tangoja odotellessa tanssia muutakin.
Hidas valssi, chacha, rumba ... oikein valtavan nautinnollisia ... :)

Polkasta tykkäisin, mutta se on nyt ulkoisista syistä joutunut "jäähylle"
Samba on hyvä laji, silloin menen "AINA" kahville ;) ;)

Siitä myös olen samaa mieltä, että miehen on osattava viedä ja osattava viemänsä kuviot, jotta tanssi olisi miellyttävää (nyt siis omasta(=viejän) näkökulmasta ajateltuna).
Naisen (siis seuraajan) osaamisiin asioihin tulisi kuulua seuraaminen, mitä kaikkea se sitten vaatiikaan, hyvien hermojen lisäksi...
(99,9% tanssittamistani naisista seuraa joko hyvin tai kiitettävästi, jotkut jumalaisesti, vaikka vientini useimmiten ontuukin. Taitavia ovat).

Olen nähnyt kuinka oikein hyvin tanssiva pari tanssi valssin soidessa jotain muita askelia (tango?) vaan kauniisti menivät.

= = = = = = = = = = =

Miähen tarvii osata vain tangua, kaikki muu on turhaa (Nadi 2014-07-18 3:05)

Mutta olemme aivan eri mieltä, mitä vähemmän naiselle opetetaan kuvioita (miehelle enemmän), sen parempi.

Eipäs olla "aivan eri mieltä" :P

Voin myös vakuuttaa, että ihan synnynnäistä ja "tuostavaanyksinkertaista" kuin miehet kuvittelee ei naisena tanssiminen ole vaan kyllä se vaatii myös harjaannusta samalla tavalla kuin miehen osa!

En ole ikinä ymmärtänyt sitä monien tanssinopettajien toteamusta, että "ei naisen tarvi osata mitään, sen kun seuraa" - kuvitteletteko te miehet oikeasti, että se on "ei mitään" se seuraaminen?

Jokaista naisen osaa "helppona" väheksyvää miestä suosittelen kokeilemaan naisena oloa ja puhutaan sitten lisää asiasta! :)

romaanit tanssivat valssitkin tangona

Tässä kahden illan tuoreella kokemuksella uskalla väittää, että ei voi noin yleistää.

= = = = = = = = = = =

Ehdottomasti samaa mieltä Nadin kanssa, seuraaminen ei taatusti ole helppoa.
Viejät vievät vietävää ;) ;) varmaankin hyvin eri tavoin, ja kaikkien kanssa pitäisi osata mennä.
Arvaisin, että suuri osa viejistä saattaisi olla lähes yhtä tumpeloita kuin itse olen, ja ihmetyttää, kuinka kummassa naiset voivat osata seurata?
Olen joitakin kertoja (esim.n. 20 kertaa) yrittänyt tosissani olla seuraajana, vaan ei ole onnistunut ollenkaan.
Oma-arvioni seuraamisestani on 1-, vanhalla kouluarvostelulla 4...10.

Jos yleistäisin, niin yleistäminen menee AINA jotenkin pieleen ;) ;)
(sori, en taaskaan malttanut...)

Jos on olemassa "sosiaalifoxia", niin itse tykkään "sosiaalitangosta".
Siis sellaisesta, jossa koitan saada tangon tunnetta mukaan, mutta liialliset koukerot ja temppuilut jäävät sikseen, kas kun en osaa :(

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu