TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Saukonkalliolla kahvilla (Humppis 2013-07-23 8:05)

Saukonkalliolla kahvilla

Humppis
2013-07-23 8:05

Maanantai 22.7.2013

Peräti syksyinen heinäkuun päivä ei tuntunut valkenevan lainkaan. Kova tuuli ja sadekuurot muistuttivat siitä, miten maapallon ilmasto muuttuu nopeasti ja nostaa lämpötilaa hälyttävästi. Nytkin oli koko päivän ajan yli kymmenessä asteessa -kaikki vielä plussan puolella sitäpaitsi.

Kolme kilometriä tuli kävellyksi kauppareissun merkeissä, viluisena ja nokka vuotaen.

Illalla sitten vuorostaan auton nokan suuntasin kohti itää, missä myrskyisen Urajärven rantakallion päällä odotteli tietty keltaiseksi maalattu lautarakenteinen lava väkeä toteuttamaan Sinitaivaan musiikkia tanssiksi.

Kymmentä vailla kahdeksalta olin perillä ja tulin ohjatuksi parkkeeraamaan hakkuuaukion reunaan. Lippuluukulla ei ollut jonoa, mutta nyt myyjiä olikin kaksi. Toiseksi viimeinen leima lävähti korttiin. Näinköhän käy niin, että kortin kyllä saan täyteen, mutta kesä ehtii päättyä ennen kuin pääsen sen tuoman ilmaisedun käyttämään.

Tuttuja ei juurikaan näkynyt kun kävin tuulen tuivertaman ulkolavan tsekkaamassa ja sitten vaihtamassa lenkkarit tanssisellaisiin. Lähes kuiva oli kyllä fanerin pinta, mutta tuulen järveltä tuoma kosteus tahmensi kuitenkin sitä niin paljon, ettei sillä tanssiminen varsinaista nautintoa tuottanut.

Kuitenkin, kun ensivalssien jälkeen vapautui ensimmäinen tuttu, noukin tämän mukaani kokeilemaan tanssiulkoilua hetkeksi, mutta sisätiloihin oli pian siirryttävä. Tuota samaa hain vielä kahdesti, kun hänet oli tylysti jätetty seisomaan riviin. Niinhän en tietysti olisi saanut tehdä, sillä tiedän hyvin, miten vastenmielistä tuttavieni on tanssia kanssani edes yhtä kertaa illassa.

Kaikesta huolimatta jatkoin toimintaani sitä mukaa kuin uusia tuttavia ilmestyi. Pusakkakin oli pian riisuttava, sillä ankarasta läpivedosta huolimatta tuli sisällä tanssiessa hiki. Väkeäkin ehti kertyä nopeasti ihan kunnon tungokseksi asti, joten tanssimisesta ei tahtonut tulla mitään.

Otsikon mukaisesti käväisin kahvin ja pullan vetäisemässä sitä varten naapurissa jököttävässä rakennuksessa -nyt sisätilassa. Yksin tietysti olin tuon kahvihetkenkin, kuten olen tanssipaikoilla(kin) jokseenkin aina ollut -tanssiessa myös.

Kun olin lopulta saanut joten kuten pujotelluksi (lähinnä tönimisen kohteena ollen) viiden tutun ja yhden puolitutun kanssa yhteensä kuudentoista kappaleen ajan pääosin sisällä, mutta sentään pari kertaa vielä ulkolavalla piipahtaen, oli selvää, ettei minulla ollut sijaa tässäkään majatalossa. Kertaakaan en tuollakaan onnistunut hakemaan ketään sellaista, joka olisi halunnut tanssia kanssani, eikä tietysti minua hakenut kukaan, vaikka sekahakuvalo paloikin taulussa koko ajan.

Niinpä oli Juhiksen ilmoittaessa toisesta tauosta ja sen päättymisestä ennen kymmentä selvää, että iltani oli siinä. Viittä vailla kymmeneltä olin jo poissa pysäköintikentältäkin.

Oikein olin jo ennakkoon veikannut, ettei minun olisi pitänyt mennä ihmisten kiusaksi tungosta lisäämään tuonnekaan, kuten ei olisi koskaan ollut syytä tai oikeutta sitä tehdä missään muuallakaan. Ei ole tainnut näin lyhyttä tanssi-iltaa aiemmin osua kohdalle millään varsinaisella lavalla. Sen mukainen on hakusaldokin: 8/0.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu