TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lintukoto (Leevi 2013-05-24 1:57)

Ennustukseni la.Jari Sillanpää illasta ruuhkaisena 25.5-13 meni metsään

Andreas pks
2013-05-26 19:32

Twototango: Niin, miksi mennä "ei-oikean-tanssimusiikin" esiintyjän keikalle? Miksi maksaa pääsylippu, jos se on omasta mielestä liian kallis?

Niinpä, miksi :
Elämä on arvoituksia täynnään. Niistä täytyy usein Itse ottaa selvää täyttävätkö ne omat mieltymykset ja koetusta pyrin ottamaan itselle opikseni.

Tiedossani oli suunnilleen ohjelmisto mitä Jari Sillanpää vetää viime kesältä kiertueensa aloitus- ja lopetuskeikaltaan Mäntsälässä.

MUTTA toinen orkesteri oli minulle tuntematon ja se sisälsi riskin miten siltä osin homma menisi tanssin osalta. Yleensä toinen "nimetön"/tuntematonkin orkesteri on soittanut hyvää konstailematonta tanssillista/rytmikästä Tanssimusiikkia, joka on yleensä pelastanut illan kuitenkin. Tällä kertaa ei.
Toisen orkesterin musiikki oli mielestäni jotenkin hengetöntä, ei juuri mukaansa tempaavaa soitantaa vaikka mukana oli trumpettikin.

Jarin esiintymisen aikana tällä kertaa tanssin pääosin sen ajan. Se ei " mennyt itseltäni putkeen". Edelliskerroilla ei siis käynyt ilmi se millaista on tanssia Jarin ohjelman mukaisia kappaleita kun tuli kuunneltua niitä enimmän aikaa.

Frederikkiä vain olen tanssinut kohtuullisesti Kuusamon olutfestareilla joku vuosi sitten. Sillä seudulla tanssitarjonta kesällä ja noiden festareiden ohjelmistossa ei ole kovinkaan runsasta. Saa vain mitä tarjotaan sillä siisti ja ota tai jätä. Frederikkiä menen tanssimaan yleensä vain äärimmäisessä tanssihädässä ja mikäli valinnanvaraa on niin en häntä valitse illan esiintyjäkseni
Onneksi Käylän Korpihovi mökkipaikkakunnallani kuitenkin on pelastanut pahimmasta tanssinälästä yleensä loman mittaan.

Mielestäni nämä nimekkäät esiintyjät ovat hinnoitelleet itsensä tosi kalliiksi. Siinä on tanssienjärjestäjällä riskiä meneekö ilta plussalle vai pahasti miinukselle. Jokin syy pienikin saattaa vaikuttaa illan onnistumiseen.
Mm. Jari Sillanpään ja Reijo Taipaleen esiintymishintoja ovat tanssinjärjestäjät Ruusulinnassa ja Mätsälässä pitäneet kalliina kun itse olen heille pitänyt lipun hintaa kalliina.
Onneksi en ole yrittäjä vaan saan elantoni muusta päivätyöstä ja voin nukkua siltä osin yöni rauhassa.

Voihan olla, että liian kalliille esiintyjälle ei enää riitä pian tanssilavoilla kysyntää vanhan kaartin vähenevien tanssinharrastajien osalta ellei tilalle tule uusia maksajia harrastukseen.

t. Andreas pks

Kirjoittajan avainsanat: Tanssiharrastus, Esiintyjät

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu