TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mikä meitä tansijoita vaivaa? (Veketatex 2013-03-22 10:32)

Harhautus??

Haaveilija
2013-03-24 4:13

Tahdikas 2013-03-22 18:44 "Juu, ei kukaan ole kieltämässä valittamista, antaa palaa vain. Kerroin vain mistä se johtuu.."

Kerroitko yhtään mitään ja luitko? Ajatuksella? Missä oli kirjoitukseni osuus, jossa puolustin valittamista?

Et mielestäni kertonut vaan totesit! Minä puutuin tähän suosimasi sanan viljelemiseen.

Joudun arvaamaan ajatuskulun: toiveiden esittäminen > liialliseksi koettu omien halujen esittäminen > "vaatimuskulttuuri" (Veketatex) > tyytymättömyys (Mustapekka) > valittaminen (ai tästä ei ollutkaan mainintaa tässä, mutta viittaat siihen jälkeenpäin!) > suorituskeskeisyys (Tahdikas)

Monet asiat koetaan omista lähtökohdista ja siksi huomautin, että olen lukenut sellaisiakin kirjoituksiasi, joista olen kanssasi samaa mieltä. Paljon on jäänyt lukemattakin, kun olet ollut varsin tuottelias. Vanhojen artikkelien lukumahdollisuudesta sain jopa muistutuksen ja siksi haluan siitä kertoa muillekin (tosin osasin hakea niitä jo ennen tuota Matin mainiota uudistusta mm. "menneistä tanssitilaisuuksista")

Ensimmäisen kirjoituksesi muistan erityisellä lämmöllä!
> http://tanssi.net/k/keskustelu/s/232/238092.html#t
Suorittamiskeskustelussa kertomasi tanssihistoria oli suorasukainen tunnustus ja aitoudessaan upea :)
> http://tanssi.net/k/keskustelu/s/249/255930.html#t

Kuitenkin siinä oli jo elementtejä jäämisestäsi "lukkoon". Hyväksyt vain lopputulemana saavuttamasi oman "tanssiuskonnon", jossa muulla lailla tekemistä pidetään ikävänä "suorittamisena". Etkö pidä enää minään niitä upeita tanssikokemuksia tanssiurasi varrelta? Eivätkö ne tunteet ole olleet aitoja? Olet myös hakenut oppia tanssimiseen ja sitä kautta olet luonut "pohjan", jolta voit nyt "tulkita musiikin sisällä tunteitasi" ja ottaa tanssitettavasi huomioon. Luomutanssijana tai musiikin tanssitulkitsijana, joka puhtaasti vain fiilistelee omiaan en sinua pidä. Toki tartut myös aiheellisesti joihinkin vinoutumiin ja pahaa mieltä aiheuttaviin kirjoituksiin ja tuo tarmokkuutesi on hyvä asia :)

Itse koen koko neljäkymmenvuotisen tanssihistoriani koulun tansseissa tapahtuneesta "kolahtamisesta" lähtien arvokkaaksi. Varmasti olen tehnyt virheitä niin tänne kirjoituksissani, tanssiaskelissa kuin fiilistelyssä, mutta edelleen tanssimisessa, lattialla tapahtuvassa tekemisessä ja kappaleparien tanssisuoritteissa parin kanssa (tai ilman) on jotain niin koukuttavaa.

Mukavia tansseja ja iloista itsetutkiskelua toivottaen!

Kirjoittajan avainsanat: valitus, itsetunto, Hyväksyminen, suoritus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu