TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pesäkalliolla porukkaa ihan kunnolla... (Törmäilijä 2013-02-18 10:53)

Harrastus vaiko suoritus?

Jami
2013-02-22 18:39

Jatkan pitkän ketjun perään tähän osaltani luettuani muutaman edeltävän kommentin. Voi tulla kertausta.

Mielestäni omasta tahdosta vapaa-ajalla asioiden tekeminen on harrastamista. Työntekokin voi sitä olla kuten esimerkiksi punaisenristin vapaaehtoiset harrastavat auttamista ilman palkkaa. Mutta kun auttamisesta saa palkan on se työtä, ei harrastamista.

Jotkut harrastavat muodin vuoksi. Trendit ohjaavat mitä harrastetaan. Lajit vaihtuvat usein.

Mitä on sitten suorittaminen? Se on mielestäni itselle asetettuihin tavoisiin pakon omaisesti pyrkimistä. Suorittajalle lopputulos on tärkeämpi kuin matkanvarrella itse tekeminen.

Minulta on yhdessä työhaastattelussa kysytty että mitä harrastan. Olen koko ikäni harrastanut aina jotain, mutta tuossa tilanteessa menin lukkoon ja vastasin rehellisesti että en harrasta mitään. Nimittäin olin hartiapankkirakentaja sillä hetkellä ja käytin parin vuoden aikana kaiken vapaan aikani rakentamiseen. En harrastanut rakentamista vaan väsymykseen saakka tein ja suoritin. Haastattelija ei sitä ymmärtänyt vaikka selitin tilanteen. Nainen ihmetteli että miksei rakentaja voi myös harrastaa.

-jami

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu