TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Satulinnassa sekalaista (Humppis 2013-02-10 12:30)

Satulinnassa sekalaista (taivutetaan rautalankaa)

Humppis
2013-02-11 5:47

Veketatex: Olen kyllä tanssinut vuosien saatossa aikamonen yli viisikymppisen taitavan naistanssijan kanssa näillä etelä suomen tanssilavoilla. Eikä tulisi mieleenikään kutsua heidän tanssiaan köpöttelyksi.

Tuskallisen usein olen joutunut esittämään saman toivomuksen netin keskustelupalstoilla, mutta tulkoon nyt taas tässäkin: Kannattaisi opetella lukemaan niin, että ymmärtää, mitä on kirjoitettu ihan selvällä suomenkielellä. Näin siis kirjoitin: Kun en kuitenkaan tunne sellaisia yli kuusikymmenvuotiaita naisia, joiden kanssa tanssi sujuisi yhtä hyvin kuin alle viisikymppisten kanssa, en saa itseäni pakotetuksi köpöttelemään niin kauan kuin itse kuitenkin pystyn reippaampaan ja joustavampaan menoon.

Mitenkään en tuosta kykene sellaista kohtaa löytämään, jossa olisin kuvailut viisikymppisten naisten kanssa tanssimista köpöttelyksi.

Toki tanssin yli kuusikymmenvuotiaidenkin kanssa, mutta sellaisia en ole tainnut itse juurikaan em. syystä hakea. Yli viisikymppisiä sensijaan haen hyvinkin usein, mutta heistä tietysti vain sellaisia, joiden kanssa homma hoituu, kuten pitääkin, eikä heidän kanssaan tanssiminen todellakaan ole köpöttelyä.

En ole myöskään ikinä väittänyt, että kaikkien nuortenkaan kanssa tanssi sujuisi mukavasti. Kyllä niitä vähemmän taipuisia ja taitavia löytyy kaikistakin ikäryhmistä.

Toki tanssisin mieluusti vaikka satavuotiaidenkin kanssa, jos se heidän kanssaan sujuisi siten kuin kunkin musiikin mukaan tanssiessa kuuluu sujua.

P.S. Vaihdoin aihealueen sosiaalisiksi ulottuvuuksiksi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu