TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Taas loppui yhdessä kaupungissa ravintolatanssiminen (Jami 2013-01-28 12:30)

Taas loppui yhdessä kaupungissa ravintolatanssiminen

Jami
2013-01-28 20:45

Uutisen pointti oli se, että ravintola muuttaa musiikin genren. Todennäköisesti elävää musiikkia on jatkossakin.

Ja se taas tarkoittaa että yleisö, joka on käynyt hyvien orkesterien soittaman hyvän tanssimusiikin vuoksi ko ravintolassa tanssimassa vaihtuu toiseen yleisöön.

Niitä tilalle tulevia bilebandejä taas diggaa paremmin ravintolan kassaa lihottava yleisö, joka ei kuluta aikaansa tanssilattialla vaan baaritiskillä.

Musiikin kuuntelu on mielestäni eri laji kuin tanssiminen. Minä olen musiikin suhteen melko kaikkiruokainen. Mutta jos olen lähtenyt matkaan tanssikengät matkassa enkä kuitenkaan pääse tanssimaan tanssimusiikin tahdissa olen iltaan pettynyt. Toisaalta taas jos tahdon kuunnella vain musiikkia en siihen tarvitse ravintolaa jossa soitetaan iskelmää. Kuuntelen silloin iskelmää vaikka spotifyn tai vaikka radion kautta, kotona.

Olen törmännyt muutamaan klubityyppiseen ravintolaan, joissa on elävää musiikkia ja joissa volymit eivät häiritse keskustelua. Tällaiset paikat ovat minun vaihtoehto tanssi-illalle.

-jami

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu