TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssi-illan hinta (Tom 2013-01-17 9:30)

Tanssi-illan hinta

Humppis
2013-01-17 12:03

Kyllähän on niin, että jokseenkin kaikki muutkin hinnat ovat tuona aikana nousseet. Myös tanssipaikkojen ylläpidolle on tullut lisää hintaa.

Itse ainakin (jotakuinkin köyhänä eläkeläisenä) maksan rutisematta sen keskimäärin 27 €/ilta niihin paikkoihin, joissa säännöllisesti käyn (ja sen lisäksi auton kulut).

Häme on käsitteenä nykyisin hämärtynyt, mutta tarkistinpa nyt kuitenkin asian viimeisen puolen vuoden ajalta niiden tanssilavojen kohdalta, joissa itse olen käynyt. Hämeeseen kuuluvan Pirkanmaan alueelta jäävät useimmat pois, koska niistä vain yhtä lukuunottamatta (Kisaranta) olen pitkien matkojen vuoksi jättäytynyt pois. Pesosen Aaron paikkojahan tässä lähinnä tarkoitettiin.

Kyllä niissä kahdeksassa käyttämässäni noita yhtyeitä ja artisteja enemmän kiersi ja kävi kuin vain 4-6 kpl.

Tällaisen listan sain heinäkuun alusta tämän kuun puoleenväliin noissa käynneistäni kasaan:

Finlanders (5), Sinitaivas (10), Hurma (9), Varjokuva (6), Taikakuu (6), Helminauha (5), PNP (4), NeljänSuora (5), Myrskytuuli (2), Mr Breathless (3), Dallapé (1), Dynamite (1), Diesel (1), Wiima (1), Tulinen sydän (1), Omega (1), Kunnon miehet (1), Henkka ja kulkurit (1), Ratto (1), Monarkia (1). Siis kaksikymmentä (solistit päälle niissä, joissa sellaiset erikseen on). Useita muitakin toki olisi ollut, mutta olen varsin valikoiva sen suhteen, keiden illoissa käyn, kuten ovat useimmat tanssitettavanikin.

Muissa hämäläisissä paikoissa tuli käytyä myös parkettia kuluttamassa (Kapakanmäki, Kolmilammi, Krouvin lava). Noissa tuona aikana kävin yhteensä yksitoista kertaa. Samoja yhtyeitä niissäkin esiintyi. Ainoina poikkeuksina olivat Fantasia ja Korsuorkesteri.

Jokusen kerran kävin Hämeen ulkopuolellakin (Pavi, Tirva, Kallioniemi ja Saukonkallio). Eipä se esiintyjäkaarti niissäkään muuksi juuri muuttunut.

Kustannuksista mainittakoon Pavin osalta, että siellä henkilökunnan osuus kustannuksista on ”talkoiden” vuoksi huomattavan vähäinen muihin verrattuna.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu