TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Viimeistäkö kertaa Yöjalassa? (Humppis 2012-12-15 12:00)

Viimeistäkö kertaa Yöjalassa?

Humppis
2012-12-15 12:00

Perjantai 14.12.2012

Sykettähän siellä luvattiin tarjota ja sitä myös saatiin.

Surkeasta kelistä huolimatta meitä tanssijoita sentään jonkin verran kaivautui esiin hankien keskeltä ja hankkiutui vanhasta muistista tuttuun osoitteeseen.

Parkkipaikkakin löytyi tällä kerralla suoraan kapakan oven edestä, kadun vastakkaiselta puolelta. Häävihän se ei ollut, kun auramiehillä oli muutakin puuhaa piisannut viimeaikoina. Sinne vain umpihankeen painalsin, ja tuttu tanssimies omallaan heti perässä. Kadun yli harpottiin lainvastaisesti heti, kun ovimies avasi reitin sisätiloihin.

Ihan alkuun ei vielä tuttuja juurikaan näkynyt, joten äänilevyosuudella pääsin vasta aivan sen loppuminuuteilla parketille, kun eräs vakitanssitettaviini jo vuosien ajan kuulunut, mutta nyt jo muutaman kuukauden ajan vallan näkymättömissä pysytellyt, asteli narikalta baariin. Nappasin lennosta tanssimaan kahden kappaleparin verran.

Sykkeen noustua lauteille oli jo jokunen muukin tuttu ilmestynyt karkeloihin. Niinpä saatoin jättää jakkarani ja juomani kohtalaisen usein paikoilleen jököttämään. Aika lailla nopean puolella oli musiikki (ja levyt äänekkään), mutta toki hitaitakin jokunen sentään tuli.

Jälleen ihmettelin, mistä ne muutamat paikan vakikävijämiehet onnistuivat niihin hitaisiinkin sen nopean töyssyttelyn ja kädenvispaamisrytmin löytämään. Alkuunhan ei tuosta suurta haittaa ollut, mutta tungoksen tiivistyessä kohti puolta yötä, mentiin jo noiden väistelemisen kautta siinä määrin epämukavuusalueelle, että ensin aulan suojavyöhykkeen nahkealla pinnalla piti tangota ja hidasvalssata sekä lopulta todeta tilanteen tioivottomuus. Niinpä poistuin jälleen 23.20.

Viiden tutun ja yhden vieraan naisen kanssa sain taaskin kasaan kehnonpuoleisen hakusaldon: itse hain yksitoista kertaa, mutta minua ei tietystikään haettu kertaakaan.

Kolmea tutuinta hain kutakin kolmasti, mikä kylläkin oli aivan liikaa, sillä olinhan koko paikalla olleesta yleisöstä joko kolmanneksi tai neljänneksi vanhin mies, joten minulla ei tietysti olisi ollut oikeutta hakea ketään. Menköön nyt kuitenkin päättäjäisten piikkiin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu