TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Toisten huomioimisesta (Humppis 2012-12-06 22:38)

Kommentit

Pia M
2012-12-10 7:49

Herkkupalasta tulee mieleen nuoleminen, pureminen. En ainakaan haluaisi itseäni siksi kutsuttavan, kokisin sen jotenkin halventavaksi.

Nämä asiat ovat aina yksilöllisiä. Joku kokee halventavana nimityksen, jolla ei jollekulle toiselle ole mitään väliä. Minä esimerkiksi en pahoittaisi mieltäni, jos joku kutsuisi minua herkkupalaksi. Se on sen kutsujan sanavalinta ja mielipide. Ja jos henkilö A kutsuu henkilöä B herkkupalaksi, ja minä itse en ole A enkä B, niin se ei ainakaan heiluta minua yhtään mihinkään suuntaan. Eri asia, jos ryhdytään yleisesti loukkaaviksi ymmärrettäviä nimikkeitä käyttämään - jokainen varmaan tietää, mitä ne ovat, ettei tarvitse yhtään tähän laittaa.

On ikuisuuskysymys, missä menee lukijan ja kirjoittajan vastuun raja. Tällä palstalla on sitä rajaa piirrelty niin paljon ja perusteellisesti ja pitkään, että osa kirjoittajista on lakannut siinä tuoksinassa kokonaan kirjoittamasta. Sanot niin tai näin, aina tulee turpiin, joten miksi sanoa mitenkään. Toisaalta kannustetaan kirjoittamaan oma näkemyksensä, koska "ei ole keskustelua jos kaikki vain hymistelevät olevansa samaa mieltä," mutta sitten toisaalta kuitenkin pitäisi se oma mielipide ilmaista niin hygieenisesti, ettei ollenkaan yhtään ketään loukkaisi.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu