TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Toisten huomioimisesta (Titari 2012-12-06 19:29)

Vanhat miehet etsivät ikuista nuoruutta?

Humppis
2012-12-07 11:26

Lost: ... valitat, että sinua ei vastahaeta lavoilla riittävästi eikä varsinkaan lähitansseihin.

(Korjasin otsikon)

Luetun ymmärryksessä näkyy palstoilla olevan huolestuttavan suuria ongelmia. Olen noissa raporteissani myös hyvin usein kertonut ymmärtäväni, miksi minua eivät useinkaan hae ne naiset joita itse eniten haen. Kerrataan nyt sitten ties monennenko kerran: Kun aikanaan aloitin (viisikymppisenä) tanssiharrastuksen, tulin panostaneeksi siihen sisään pääsemiseen ehkä hiukan liikaakin, jotta saisin kurotuksi umpeen sen parinkymmenen vuoden mittaisen jälkeen jäämiseni tuossa aloittamisessa. Niinpä tuhansien treenituntien aikana eri tanssiseurojen harjoituksissa, irtokursseilla ja leireillä, joiden osanottajat harvoin olivat likimankaan ikäisiäni, tulin ajautuneeksi ulos omasta ikäryhmästäni, ja tuttavapiirini alkoi olla kauttaaltaan minua parikymmentä vuotta norempaa (jopa paljonkin tuota nuorempia mukana).

Niinpä oli selvää, että saadakseni hyvitystä mittavalle panostukselleni (aikaa, rahaa ja energiaa) koin tanssimisen sen taitavan, mutta minua nuoremman, tuttavapiirini naisten kanssa olevan oiva ja jokseenkin ainoa keino.

Kuten myös olen kertonut useinkin, olen hakenut kohtalaisen paljonkin hyvin paljon itseäni nuorempia naisia, mutta useimmiten he ovat sitä ennen itse ensin hakeneet minua. Sitten he ovat luonnollisesti kehittyneet ohi minun tasoni ja saaneet itselleen huonmattavan suuren nuorten ja taitavien tanssimiesten hakijajoukon, jonka jäseniä he tietysti itse mieluummin hakevat. Tuon luulisi olevan täysin luonnollista ja ymmärrettävää, vai mitä?

Täysin ymmärrettävää luulisi olevan myös sen, että silti edelleen tanssisin mielelläni tuttavieni kanssa, joten myös toisinaan heitä, vaikkakin paljon harvemmin kuin ennen. Usein heistäkin moni jää silti naisten miehiin nähden suuremman määrän vuoksi seinustoille seisomaan tai istumaan. Sekö olisi oikein, että en heitä sieltä kävisi pelastamassa?

Koska haen naisia lähes pelkästään heidän tanssitaitonsa vuoksi, on myös luonnollista, että he ovat iästä riippumatta suosittuja haettavia muutenkin, joten läheskään aina ei ole helppoa tai edes mahdollista hakea niitä varttuneimpiakaan heistä. Nopeimmat voittavat siinäkin asiassa. Useimmiten jätän nuoremmille miehille mahdollisuuden hakea ensin. On siis myös luonnollista, että nuo aikuisemmatkin naiset hakevat mieluummin niitä nuorempia miehiä -varsinkin tangoille ja slowareille.

Yksi selittävä tekijä tietysti on myös se, että en ole koskaan hakurivissä. Samalla tavoin menetelee moni muukin ikäiseni mies -ja nuorempikin. Juuri esimerkiksi viime lauantaina Satulinnassa sen vuoksi kävi niin, että minua oli tangolle etsimässä eräs hyvin suosittu ja taitava nuori nainen, joka ei paikan olosuhteita ja käytäntöjä tuntemattomana osannut minua aulan pappapenkistä (osoitetulta hakualueelta) bongata. Siellä olen aina naistenhakujen aikana jo vuosia sitten antamani julkisen lupauksen perusteella. Suurin osa tanssijoistahan siellä pysyttelee ohjeista huolimatta tanssilattialla hakualueen ulkopuolella.

Tämä samojen asioiden yhä uudelleen kertominen vuodesta toiseen on tosi kyllästyttävää, varsinkin kun tiedän, mikä selityksiä tivaavien motiivina on.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu