TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Suorittaminen (Jora 2012-10-06 11:31)

Suorittaminen

Törmäilijä
2012-10-07 12:44

Hieno kirjoitus Tahdikkaalta! Samanlaisia tanssiholismin ja - addiktion piirteitä on joskus tullut havaituksi itsessäni. Minustakin olet yllättävän nopeasti tuon vaiheen ohittanut. Ja 2 tuntia viikossa tanssitreeniä ei monelle tosiaan riitää vielä mihinkään.

Siitäkin olen samaa mieltä, että jollain tavalla joskus paremman (aidomman?) tanssifiiliksen saa itselle uusilla "syrjäisemmillä" ja pienemmillä lavoilla kun tuntemattomien kassa tanssii ihan perusaskelluksella (minun tapauksessani lajinomaisuuteen pyrkien). Se ei tarkoita sitä, ettäkö isommilla tutuilla lavoilla tutumpien kanssa ei lainkaan olisi hauskaa.

Talloimme ahkerasti toistemme varpaille vaikka menimme yksinkertaisinta mahdollista vaihtoaskelta, mutta siitä huolimatta meillä oli hauskaa. Juuri tuollainen asenne pitää lavalla ollakin, ja itse asiassa suurimmalla osalla kai onkin ja silloin harvoin kun ei ole, tuntuu aika ikävältä. Onhan niitä tarinoita, että esim. aviopuoliso on löytynyt niin, että kaksi täysin osaamatonta ja lavalla ekakertaa olevaa on lavalla toisensa löytänyt.

Kuitenkin, sellaista johtopäätöstähän tuosta ei voi vetää, että kannattaa olla opettelematta ja talloa varpaille, koska vasta silloin löytää tanssin ilon. Olisihan teillä ollut hyvin mahdollisuus se ilo löytää silloinkin kun alusta lähtien lajinomainen perustanssiminen olisi ilman erityistä suorittamista sujunut. Silloin olisi voinut yhdessä nauraa jollekin muulle asialle....kun kerran noin hyvin heti lähti synkkaamaan...

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu