TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
TTK ja cha-cha (Kaminiitto 2012-09-25 19:41)

TTK ja cha-cha

Kaminiitto
2012-09-25 19:41

Olosuhteiden kannustamana tuli seurattua mtv3:n TanssiiTähtien Kanssa ohjelmaa. En voi sanoa, että olisin ollut aiemminkaan siihen koukussa, mutta kun sattuvat tulemaan iltateen aikaan, niin katseltuahan sitä tulee ja useimmiten ihan mielelläni.

Ilmeisesti olen tippunut kelkasta jo viime vuosituhannella, kun tämän syksyn aloituskisassa tuo cha-cha -musiikki ei iskenyt minun sieluuni. Piti oikein konsultoida oikeitten ihmisten kanssa tästä asiasta ja sain tylyn vastauksen. Ohjelmassa orkesteri soitti tällä kertaa lähes puhdasta beat -musiikkia ja cha-chasta oli vain pientä häivettä jäljellä.

Yleisemminkin olen ollut panevinani merkille, että tanssimusiikki on mennyt universaalisempaan suuntaan. Tarkoitan tällä sitä, että soitetaan niin sovitettua musiikkia, että sitä voi tanssia lähes millä tanssilajilla tahansa. Se myös tarkoittaa, että samaa musiikkia tanssitaan tanssipaikalla yhtä aikaa niin foksina, tangona, buggina, humppana kuin salsana. Ei siinä mitään väärää ole, mutta toimivuuden kannalta tanssitilaa paria kohti tarvitaan selkeästi enemmän kuin jos kaikki tanssisivat samaa tanssilajia kerralla.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu