TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Argentiinalainen Tango (Andreas pks 2012-09-04 0:51)

Argentiinalaisen tangon viennistä

Kaminiitto
2012-09-06 9:37

Miehen ei tule viennissä riepottaa naista, vaikka daami olisi vasta-alkaja. MIEHEN on seurattava naista, vaikka tämä tanssisi väärin. Tämä on hyvän tanssijan yksi suurimmista paradokseista - mies vie mutta seuraa naista.

Nyt en löytänyt tähän tarinaa viennin kolmesta tasosta. Ylin oli jotenkin niin, että kumpikin vie ja kumpikin seuraa - vähän niin kuin vuoropelinä. Muistaakseni olen tällä palstalla kommentoinut tämän tyylisesti, kun vise -keskustelu kävi kuumimmillaan.

"Voiko tuollaista askeltekniikkaa daamille viedä ja jos, niin kuinka sen teet?"
Kokeilisin aluksi niin eteenpäin kuin taaksepäin ochoissa. Pyrkisin ohjaamaan niin, ettei daamin tarvitse harppoa, vaan voi pitää etenevää jalkaansa vartalon alla etenemisen ajan. Olen nähnyt tällaisiakin ochoja tehdyn.

Hevosen viennistä minulla ei ole kuin huonoja kokemuksia. Enollani oli kolme työhevosta, joista Tuima oli käynyt sotareissun. Se oli vanha ja rauhallinen mutta hiukan tuittupäinen eikä pitänyt ratsastajista. Niinpä sillä oli tapana mennä puhelintolpan ja sen haruslangan välistä niin, että varmasti tipahdin kyydistä. Kun se pantiin auton kyytiin makkaratehtaalle, eno itki ja minä katselin sivusta haikeana mutta ehkä aavistuksen vahingoniloisena. (Lainaus Tyhmyyden ylistys, Erasmus Rotterdamilainen: Hevosen kohtalo - Hevosella on eräitä inhimillisiä ominaisuuksia, ja siksi sen osana on ollut joutua ihmisen palvelijaksi; niinpä sen on kannettava myös suuri osa hänen onnettomuuksien taakasta. Kilpa-ajoissa se usein juoksee itsensä hengiltä ikään kuin häviötä pelätessään, taistelukentillä voittoa ahnehtiessaan saa osuman ja suistuu yhdessä ratsumiehen kanssa kuolleena maahan.)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu