TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Rytmistä toiseen (Kaminiitto 2012-06-12 7:24)

Buggia mahdollisimman kapeasti etenevästi pliis :)

Andreas pks
2012-06-14 0:20

Eri tanssilavoilla etenevää buggia tanssivat ovat pääosin ottaneet tehtäväkseen tanssia sitä niin leveästi kuin vain molempien kädet suorina sen sallii.
Tälläinen toisista välittämätön pari vaatiin leveyssuunnassa n. kaksi metriä tilaa heiluvalla/liikkuvalla/ennakoimattomalla tyylillään menessään.
Siinä kun toinen pari on usein rinnalla etenemässä verkkaisesti niin he motittavat tosi usein lähes koko muiden etenemisen pitkiksi ajoiksi.

Onneksi tästä motista pääsee melko hyvin läpi etenkin Humppaa soitettaessa niin kävely-/kuvio-humppaa tanssien peräkanaa parinsa kanssa mennen heidän välistään kun ei tarvitse tilaa kuin hartioiden leveyden verran itselle.
Sitten motin takaa aukeaa yleensä mainiot tilat itse toteuttaa hieman enemmän tilaa vaativia kuvioita (no eihän noita kyllä montaa ole itsellä, mutta kuitenkin).
Tommonen 4-5 metrinen seinä-motti jää sitten melko nopeasti taakse ja edessä on pian uutta mitä monaisinta tyyliä etenevää tai paikallaan keskellä kiertorinkiä touhuavaa niin sitä sitten saa taas jälleen selvitellä miten siitä taas pääsee mukavasti etenemään.
Etenkin Humpan soidessa voisi kuvitella, että jollakin tulee "stressi" kun sitä yrittää melko mukavasti yrittää edeten tanssia muuten kuin etenevää Buggia. Humpan tanssimisesta nykyisin on mennyt kyllä maku pois kun tuo eteneminen mitä moninaisempana kaaoksena tanssivien kera yrittää itse ehjänä edeten tanssia.

Opettajien pitäisi tähdentää jankuttamiseen asti tuota kapeana etenemistä Buggina tanssisuuntaan. Josko tuo sitten hieman tarttuisi pitkällä aikavälillä kovakalloisimpienkien Buggaajien päähän.
Oikeastihan tilaa eteenpäin buggia tanssiessa tarvitaan puolet vähemmän eli noin mertin leveyssuunnassa.

Suken olen nähnyt tanssivan kapeasti Buggia ja muistaakseni hän tähdentää eteenpäin menoa mahdollismman kapeasti, olenko tässä vuosien saatossa ymmärtänyt asian oikein?

Päivi saa itse puhua omasta puolestaan ja muutkin :) :)

t. Andreas pks

Kirjoittajan avainsanat: Etenevä Bugg, humppa

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu