TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ja kerran vielä ... Jenkkapirtille (Ytp 2012-06-03 11:55)

Kuka nyt sitten kenellekin on hyvä ja kuka huono?

Nadi
2012-06-04 3:33

aika korkealle nousisi kynnys hakea sinua. Et varmaan sitä silleen tarkoita, mutta jos tuntee vähänkin epävarmuutta, niin esim kuvaukset hyvistä viejistä ja sitten ei taas niin hyvistä, niin ei tee kyllä asiaa helpoksi. Tuossa on paljon nyt sitäkin, että meikäläinen lukee tekstin aina vähän semmoisen filtterin läpi, että mikä ja millainen on naisten mielestä hyvä tanssija

En tietenkään ota silleen, että "hitto kun ei saa kirjoittaa" - kyllä minä aivan varmasti jatkossakin kirjoitan aina juuri silleen kuin minusta tuntuu :)

Ja eikös se nyt ole itsestään selvää, että on hyviä viejiä ja on vähemmän hyviä viejiä. Samoin kuin on hyviä seuraajia ja vähemmän hyviä seuraajia. Ja vaikka nyt tanssissa, niin kuin missä tahansa muussakin asiassa, on hyviä ja huonoja ihan absoluuttisestikin ..eikä minusta siinä ole mitään ihmeellistä, että joku on hyvä jossain asiassa ja toinen jossain toisessa... niin sitten tässä tanssiasiassa vielä se kuka on hyvä ja kuka vähemmän hyvä riippuu paljolti myös siitä keneltä kysyy! Joku, joka minulle on hyvä voi olla vaikka Hentun Liisan mielestä vähemmän hyvä. Ja Hentun Liisan hyvä on ehkä minulle vähemmän hyvä. Kaikki vaan ei osaa tanssia kaikkien kanssa. Ja silti voi olla ihan kivaa vaikka se tanssi ei oikein toimikaan ja niin kuin kirjoitin niin eilenkin oli ihan kivaa kaikkien kanssa, joidenkin kanssa vaan pelotti kun huomasi, että mentiin ihan miten sattuu! :-/

Eikä sitä edes osaa oikein sanoa mikä se on se minullekaan "hyvä" - sen vain tuntee kun tanssii, että "tämä vie hyvin" - eikä sitä osaa sanoilla selittää miten se tekee jotain eri tavalla kuin toinen, joka ei sitten tunnu niin hyvältä. Minusta. Vaikka siis jostain muusta tuntuu. Ja se miksi tuosta nyt ylipäänsä tulin maininneeksi on vaan se, että hämmästyin itse niitä eroja, joita sitten varmaan taas en ehkä ollenkaan huomaakaan kun olen taas tervevarpainen! Mulle oli oikeastaan aika hyvä tehdä näitä huomioita - se auttaa aika lailla ymmärtämään taas asioita, joita en oikein ole tajunnut kun olen joittenkin puheita kuunnellut. Että siis mä vähän "valaistuin" eilen ja siksi tuli nyt tuostakin sitten ajatuksia kirjoitettua :)

Ja ennen kuin joku nyt taas vetäisee tähän vielä sen "konkarikysymyksenkin" niin se hyvyyshän ei nyt sitten taas ole minulle ainakaan yhtään riippuvainen siitä onko joku käynyt kursseja vaiko eikö ja onko tanssinut 40 vuotta vai 4 kuukautta ja osaako miljoonaa eri tanssilajia vaiko vain ehkä kävellä musiikin tahtiin ja osaako satoja kuvioita vaiko kaksi. Että ihan turha kenenkään yrittää tuosta mun tekstistä lukea mitään "kuvauksia" hyvistä viejistä kun ei siinä ollut mitää "kuvausta" koska sellaista "kuvausta" ei ole olemassakaan - kaikki eiliset "hyvät" viejät on aivan täysin erilaisia keskenään. Ja samoin oli ne "eihyvät" - siis minulle ei hyvät, joiden kanssa tunsin eilen oloni ihan epätasapainoiseksi ja jouduin olemaan huolissani kuinka selvitään varpaan kanssa siitä tanssista.

Ja mitä tulee sun "kynnykseen hakea mua" niin enkös se ole minä, joka aina olen hakenut kun ollaan tanssittu? Ja edellisen meidän tanssikerran jälkeen sä vielä ilmoitit, että mun kanssa on vaikea tanssia :'( Että kysyn nyt vaan kummalla tässä joku kynnys pitäisi olla? ;P Mutta mä olen aikaa hyväksynyt sen, että joidenkin mielestä mä olen hyvä ja toisten mielestä vähemmän hyvä ja kolmansien mielestä ihan sikasurkea.. silleen se vaan menee meillä kaikilla.

Edit: ..ja juurikin tuossa tuli mieleen yksi asia, joka ehkä sittenkin yhdistää niitä minulle hyviä viejiä ..nimittäin se, että niiden kanssa tulee kehojen välille niin hyvä kontakti, että ne kuulee omalla kehollaan missä asennossa mun keho on ja missä mulla on painopiste ja milloin olen valmis uuteen askeleeseen ja liikkuu vasta sitten.. että joku semmoinen kehojen välinen kommunikaatio sen "turvallisuuden tunteen" siihen tekee. Ilman sitä on turvaton olo ja terveenä se ei haittaa kun voi helpommin tehdä äkkinäisiäkin liikkeitä odottomattomiinkin suuntiin silleen "lyhyellä varoajalla" XD ..mutta eilen se haittasi kun ei ollut toinen jalka ihan normisti toimiva ja sen huomasi ja oli vaikeaa jos se toinen vaan mennä humputti ilman, että otti huomioon missä minä menen tai missä asennossa mun keho on ja onko mulle mahdollista ottaa askelta sinne minne se itse halusi ykskaks mennä.. ainakin nyt näin pikaisesti pohdittuna tuli tällainen yleislinjaus mieleen kun rupesin asiaa miettimään.. Se mistä se kontakti sitten tulee ja miksi joidenkin kanssa syntyy sellainen kuunteluyhteys ja toisten ei ..sitä en kyllä osaa sanoa.. Mutta mitä enemmän viejä sillä tavalla mun kehoa kuulee ja mitä hellävaraisemmin sitä liikuttaa eikä riepota yks kaks sinne ja sitten seuraavassa hetkessä taas tänne ilman varoitusta niin sitä parempi se mulle sitten viejänä on. Ja jollain toisella on taas ihan toiset kriteerit.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu