TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kysymys tanssikulttuurin tulevaisuudesta (Humbuugie 2012-04-14 16:49)

Nuorissa tulevaisuus?

Lavatyttö
2012-05-02 23:51

Itse nuorena (20) haluaisin kommentoida hieman omia näkemyksiä tanssikulttuurin tulevaisuudesta. On sanottu ettei tanssimusiikki kiinnosta nuoria ja että baarit vievät vapaa-ajan ja on niin paljon muutakin aktiviteettia. Tosiaan varmasti iso syy on nämä. Mutta itse uskon että iso syy on myös ettei osata tanssia. Jos osaisi tanssia niin kyllä itsetunto kohenisi ja uskaltaa rohkeasti myöntää pitävänsä tanssimisesta ja siten käydä lavoilla. Itse en meinaan pitkään uskaltanut myöntää kiinnostustani tansseja kohtaan ja kun en sitä osannut, mutta kun vihdoin rohkenin tanssikurssille niin sen jälkeen jopa ylpeänä kerron kavereille käyväni tansseissa.

Kynnys on vaan valtava olla erilainen kun ryhmäpaine painaa. Sitten ajatellaan "etten enää näin myöhään opi" ja kun Suomessa tahtoo olla kulttuuri ettei mitään voi tehdä jos ei osaa jo ennestään. Joten kouluihin vaan pakolliseksi kunnon tanssinopetus liikuntaan. Nyt sitä on ehkä kerran alakoulussa ja pari kertaa yläkoulussa ja opetus on tylsää ja huonoa. Vanhojen tansseista tykkäävät kaikki, mutta mukaan vielä joku perus foksi ja fusku niin lavoilla pärjää hyvin ja innostustakin tulisi :)

Kirjoittajan avainsanat: nuoret, lava, musiikki, kulttuuri, koulu

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu