TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vapputanssit (Jivetär 2012-05-01 11:32)

Vappuiloa etsimässä

Raipe
2012-05-02 12:25

Kristofer "Luulee tulevansa kiehuvaan hornankattilaan, jossa seinät hehkuu täynnä värikkäitä serpentiinejä, katot täynnä ilmapalloja, lattialla sinne pudonneita punaisia tekoneniä, viuhkoja siellä sun täällä. Joku puhaltais vinkuvaa räikkää, kaikkialla huutoa ja riemunkiljahduksia. Pettyy kun näkee vain kolme yksinäistä ilmapalloa kahvion puolella, sali kovinkaan täynnä."

Itse läksin myös tansseihin vappuhumun toivossa, pukeutuneena värikkäisiin vaatteisiin, peruukkiin, serpentiiniin ja jopa oma ilmapallokin oli mukana, mutta kun saavuin paikalle niin jouduin pettymää pahemman kerran kun huomasin että olin tullut normaaliin tanssi-iltaan jossa kaikki olivat pukeutuneena niihin samoihin vaputtomiin vaatteisiin, jopa ilmeetkin olivat samoilla peruslukemilla kuin normaalisti. JA HEI VAPPUNA! No mulla oli hauskaa ja sain kommentteja naurua ja hymyä osakseni ja välillä toki myös katseita jotka kertoivat mielestäni myötähäpeästä "Kuinka aikuinen ihminen kehtaa".

Tuota Kristoferin kirjoitusta lukiessani heräsi väkisellä kysymyksiä mieleeeni. Mitä rotua tanssikansa oikein on kun se ei osaa juhlia ja ottaa iloa irti edes vappuna (en tarkoita nyt ryyppäämistä)? Miksi tanssikansa niin arkaa ja väritöntä? Miksi tanssin järjestäjät eivät voi satsata mainontaan ja paikan somistamiseen aina teeman mukaan, kannustaen yleisöä osallistumaan parhaansa mukaan(ei paljoa maksais, oikeastaan vain vähän vaivaa ja viitseliäisyyttä)? Vaikkapa vappuna paras asu palkitaan tai jotain muuta pientä jujua aiheeseen liittyen, mutta ei, tai sitten satun aina väärille lavoille. (Voisiko joku kertoa millä lavalla oli alussa mainittu Kristoferin kuvaama ja kaipaama vapputunnelma).

Miksi pitää tuntea niin usein pettymystä tanssikansaa kohtaan? En ole ainut joka näin kokee.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu