TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Riutanharjulla (Alfia 2012-04-22 12:12)

Riutanharjun reissun jäkeen taidan pysyä kotona tai sitten ei...

Villähteen.kavaljeeri
2012-04-24 10:26

"Ei se hakeminen ole loppujenlopuksi kiinni mistään kiitoshauista. Jos niihin joskus on ollut aihetta niin harvemmin olen kuitenkaan juuri heitä löytänyt tai ehtinyt hakea siinä naisten rynnistyksessä."

Ja täältä sitten miesnäkökulmaa :)

"Kiitoshaku" on tosiaan kiva ajatus, mutta ei läheskään aina kovin hyvin toteutettavissa. En sitten tiedä kuinka moni minua olisi halunnut esim Riutanharjulla hakea kiitokseksi ;), mutta kun siellä on keskellä lattiaa se suuri pömpeli viemässä tilaa, ja miesten sekä naisten rivi on aika suuri sumppu leveällä alueella niin aika vaikea siellä on jotakin tiettyä ihmistä hakea. Itsekin olin milloin missäkin kohtaa miesten rivin etu- tai takarivissä.

Aloitin tansseissa käymisen viime elokuussa 14 vuoden tauon jälkeen. Näillä Etelä-Suomen lavoilla en ollut kuuna päivänä käynyt, enkä tuntenut kuin pari sattumanvaraisesti tansseissa osunutta naapuria tai muuta tuttua. Tietysti miehenä pääsee naisten haulla usein aika hyvin tanssimaan, koska naisia on usein hieman miehiä enemmän. Riutalla naisia taisi olla huomattavasti enemmän, siellä kyllä pääsi naistenhaulla tanssimaan jokaisen kappaleen jossa hakuriviin menin.

Viime syksyltä on kyllä kokemuksia Pavilta myös siitä ettei aina haeta. Samoin Pesäkalliolta viime talvelta, ei montaa peliä illalta mutta kuitenkin. Miehenä vaan olen huomannut että jollei tuttuja ole, on sijoittauduttava erittäin hyvin (eturiviin, aika keskelle) ja oltava rohkea luomaan katsekontaktia niihin naisiin joilta hakua toivoo. Muuten jäät hakurumban keskelle, ja huomaat että kappale soi ja ympärilläsi on tanssivia pareja.

Ja miehenä kun tanssin pääosin kaikki kappaleet niin voisin sanoa että olen osallistunut tanssittamaan aika tavalla valikoimatta. Eihän sille mitään voi että mielellään tanssii useimmin niiden kanssa jotka silmää miellyttävät, ja vielä useammin tanssittaa niitä keiden kanssa askeleet menevät yksiin. Silti tanssin nuorten ja varttuneiden kanssa sen mitä osaan. Lattareita (cha cha, rumba, samba, salsa jne.) en osaa kuin vaihtoaskeleella mennä, joten aika arka olen niille hakemaan. No, niitten aikana onkin sitten sopiva hetki käydä nauttimassa janojuomaa ja pitää tanssitaukoa.

Voisin myös veikata että naisena saa paremmin hakuja jos aina silloin tällöin kampeaa itsensä rohkeasti siihen hakurivin keskelle ja eteen. Surullista on lukea sellaista, että joillekin hakuja tulee vain pari illassa, ja pahimmillaan sitten kotona joutuu asiasta itkut itkemään. Kyllä on melkoisen hatunnoston paikka, jos joku on niin sitkeä että jaksaa jatkaa harrastusta vielä em. tunnekuohun jälkeen!

Tanssin iloa!

T. Villähteen blondattu setämies

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu