TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Raskasta on juosta miesten perässä (Elisa 2012-04-10 17:00)

Raskasta on juosta miesten perässä

Elisa
2012-04-10 17:00

...huokaisi Marlen, kun Tyrnävän pääsiäistansseissa istuimme odottamassa miestentunnin alkua. Emme me koko iltaa olleet istuneet vaan olimme ahkeroineet yli kolme tuntia lattialla. Jos emme tanssineet, niin vaanimme seisaaltamme seuraavaa haettavaa, sillä Tyrnävän tytöt ovat tunnetusti nopeita.

Kyllä pitäisi myös näillä leveysasteilla olla talvellakin kunnialliset miestentanssit tai edes vuorohakutanssit, joissa vanhat arvokkaat leidit (minä vanha, Marlen arvokas, molemmat leidejä) saisivat istua tuolissa, mistä heitä sopivaan tahtiin ja sopivalle tahdille haettaisiin.

Vaan turha lienee mennä Tyrnävälle vuorohakua ehdottelemaan. Siellä on ollut naistentanssit yli aikojen. On ja pysyy, varmasti yli seuraavienkin aikojen.

Kyllä joillakin naisilla on sitten huono miesmaku. Nuori, kaunis nainen, ja tanssi sellaisen miehen kanssa, joka löi minua korville kaksi kertaa. Miehen puolustukseksi (?) on sanottava, että hän ei itse varmaankaan edes huomannut tapahtunutta. Hänen kyynärpäänsä vain iski minuun. Mutta ihailla täytyy koreografiaa: ensin oikealle sitten vasemmalle korvalle, eikä välillä monta sekuntia tuhraantunut.

No, omapa on syyni. Inhoan ruuhkatansseja. Inhoan myös tanssimusiikkia, ja siksi en siitä mitään tiedä. Lauantaina sitten katsoin, että esiintymässä on Heikki Koskelo, never heard, mikä lie paikallinen, mahdollisesti nouseva kyky. Varmasti on sopivan vähän väkeä ja hyvät tanssit, päättelin. En osannut aavistaa pahaa vielä siinäkään vaiheessa, kun sain parkkipaikalla halauksen Vinttikaivokylästä asti.

Illan mittaan minua sitten valistettiin, että kyseessä on melkein-tangokuningas. Jos olisin tiennyt, olisin säästänyt jalkojani ja mennyt seuraavana päivänä. Tyhmyydestä sakotetaan.

Sanoinko minä jo, että Tyrnävän tytöt ovat nopeita? Uskokaa tai älkää, eräs nainenkin vei oman aviomiehensä minun nenäni edestä! On se niin väärin. :D

Kun toisen kerran samaista miestä lähestyin, niin eiköhän Jonna yhtäkkiä ollut miehen toisessa käsipuolessa. No, Jonna on Jonna, tangohullu, saa anteeksi. Etenkin, kun minä ehdin puolta sekuntia ennen ja voitin sen skaban.

Tyrnävällä käy muuten nykyisin myös nuoria ihmisiä. Eivätkä ne kaikki lyö viattomia ihmisiä korville, eli hyvä niin. Mutta noin ylipäätään olen sitä mieltä, että Tyrnävän tanssit pitäisi lailla kieltää, koska ne nostavat miehisen egon kohtuuttoman korkealle. Lisäksi miehet luulevat, että me naiset olemme aivan hulluina tanssiin. Mikä tietysti pitää paikkansa, mutta onko sitä viisasta noin räikeästi paljastaa? Kyllä naisen olisi hyvä säilyttää salaperäisen ja vaikeasti valloitettavan imago, mutta Tyrnävällä se ei kerta kaikkiaan onnistu.

Illan opetus: älä istu ennen miestentuntia ainakaan viittä minuuttia pitempään, sillä istumisen jälkeen on vanhoilla luilla vaikea päästä enää penkistä ylös.

Kyllä meitä silti haettiin. Valitettavasti, pitäisi kai minun kohdallani sanoa, sillä nyt on vasen jalkapohja aikamoisen kipeä. Tiedän kokemuksesta, että on turha mennä lääkäriin, sillä kun aloittaa sanoilla: "Olin Tyrnävällä ja tanssin neljä tuntia...", ne kohottavat kulmiaan ja kysyvät, eikö vähempi riittäisi. Turha niille on selittää, että Tyrnävän miestentunti on sairaan myöhään.

Eli kyllä Tyrnävän tanssit pitäisi kieltää monestakin syystä, mutta sitä odotellessa, mitäs siellä ensi viikonloppuna olikaan...?

Kirjoittajan avainsanat: tyrnävän seurojentalo

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu