TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Sekahaku ja hakujen sekaisuus (Jerryjee 2012-02-18 11:21)

Tanssijoiden sijoittumisesta nykyisin

Kreeta-Hilma
2012-02-23 22:50

Niin, alle vuoden lavoilla pyörineenä olen usein miettinyt näitä sijoittumisia. Alkuun en tiennyt naistenrivin logiikkaa, oletin naiivisti, että siinä sitten ollaan yhdessä kaikki rivissä ja rivi kuin rivi, siitä halutaan tanssimaan 8) No, iäkkäämpi daami sitten joskus totesi ystävällisen napakasti, että "Mee tuonne, siellä ne nuoret on, älä tässä seiso". Otin sitten neuvosta vaarin, mutten kyllä kovin oikealle uskaltanut mennä, kun oivalsin tämän tanssitaitoaspektin.

Sittemmin olen välillä pohtinut, että osa viejistä palauttaa tarkasti samaan kohtaan kuin mistä hakivat, osa tyystin eri kohtaan - suuntaan tai toiseen. Myös tilanteen ruuhkaisuudella tuntuu olevan jonkinlainen vaikutus - kaikki eivät kai aina jaksa raivata tietään ruuhkan läpi vaan jättävät daamin hiukan kauemmas. Jollain on ehkä joskus ollut kiikarissa jo seuraava haettavakin, joka on saattanut olla osasyy toiminnalle. Varovasti olen sitten koettanut vähän tasata tilannetta ja hipsuttaa hiukan sopivampaan suuntaan. Ja tätä olen tehnyt molempiin suuntiin rivissä. Joskus jäin illassa melko lailla siihen oikeaan laitaan, kun viejä minut siihen palautti, mutta koska seuraava hakija taisi olla pettynyt tanssitaitooni, totesin, että parempi olla huomattavasti enemmän vasemmalla. Liekö tämä suuri etikettivirhe? Eläähän rivi muutenkin - mutta kaikkea sitä miettii. Aloittelijana yritän parhaani mukaan toimia niin kuin nk. kuuluu, mutta toimintatapojen runsaus välillä hiukan haastaa.

Kirjoittajan avainsanat: rivi, hakurivi, sijoittuminen, etiketti

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu