TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Satunnainen tanssiminen (Päivi 2012-01-03 12:30)

Itsensä vertaaminen muihin

Päivi
2012-01-03 20:24

"Juurikin olin äsken uimassa ja siinä viereisellä radalla treenasi kilpauimareita jumalaisessa kropassaan ja täydellisellä tekniikalla. Eikä mulle silti tullut oloa, että "enpä voi enää käydä uimassa kun osaan vaan tätä sammakkoa ja nuo vetää kaikenmaailman perhostellen". Tai laskettelurinteessä kun yritän selviytyä jostain vaikeasta paikasta vähän varovasti enkä kovin kauniilla tekniikalla ja töpeksin siinä niin takaa suhahtaa joku proo ihan mielettömän tyylikkäästi ja vaivattomasti. Ja piirustamassa on aina niitä, jotka hiukan sivusilmällä katsoo sitä mallia ja suitsait sukkelaan vetäisee taidokkaan työn ..ja ite vääntää ja vääntää ja vielä kahden tunninkin kuluttua kädet on liian lyhyet ja pää liian iso :( ..siis siinä piirustuksessa XD Silti käyn uimassa ja silti laskettelen ja silti piirrän koska minullakin on oikeus uida ja lasketella ja piirtää vaikka joku tekee niitä paremmin siinä vieressä.

Miten ihmeessä tämä tanssiminen nyt on sitten niin eri asia?"

No ainakin se ero noissa mainitsemissasi on, että ne ovat kaikki yksilölajeja.

"Kun minäkin tällä surkealla itsetunnolla menen vaan reippaasti harrastamaan asioita missä muut on parempia. Ja vaikka välillä ottaakin päähän, että en opi ..ja aattelee, että olisihan se kiva osata tolleen kuin tuokin nyt tuossa ..niin en minä niitä muita siitä syytä, että ne on hyviä ja annan kaiken kunnian sille, että joku osaa jotain mitä mä en osaa kunhan se joku vaan sitten sallii mun myös leikkiä samalla hiekkalaatikolla vaikka vähän huonomminkin. Päin vastoin ihailen niitä ..ja silti jatkan sitä omaa tuhraamistani tai pulikointia koska siitä tykkään vaikkei se niin tasokasta olisikaan! Miksi tanssilavoilla ne "kaiketkansat" ei voi tanssia sitä omaa "pulikoimistaan" vaikka minä tanssisinkin buugivuugia? Se on tässä se mitä mä en oivalla.. että mikä tästä tanssista nyt sitten tekee niin eri asian kuin kaikki muu ihmisten vapaa-ajan toiminta!? Sitäpaitsi enhän minä siellä lavoillakaan mikään superproo ole ja kyllä siellä minullekin on paljon paljon porukkaa, joista pidän näppini erossa eikä tulisi pieneen mieleenikään hakea tanssimaan! Mutta silti minä käyn siellä ja tanssin sitä omaa taitotasoani vaikka vieressä on miljoonasti parempia - annan niiden olla semmoisia ja ne antaa mun olla tämmöinen ja kaikki mahtuu rinnakkan. Siis minun mielestäni."

Sehän olisi hienoa, jos kaikki suhtautuisivat asiaan samalla tavalla. Mutta tosiasia kuitenkin on, että monet eivät suhtaudu.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu