TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssin oppiminen (AKE. 2012-01-02 20:48)

Satunnainen tanssiminen

Nadi
2012-01-03 14:34

Mutta monipuolisuus nostaa uusien tai vain satunnaisesti tanssivien kynnystä tanssimiseen.

Minä taas en kertakaikkiaan ymmärrä tätä. Tai siis en ymmärrä miksi ei voi keskittyä osaamaan jotain lajeja hyvin ja tanssia niillä sen illan? Miksi ihmeessä pitää osata 20 lajia? Ja miksi niille "satunnaisesti tanssiville" ei kerrota, että ei niiden tarvitse osata 20 lajia?

Ja toisaalta miksi sen pitäisi nostaa kenenkään kynnystä, että joku tai jotkut toiset osaavat 20 lajia ja lavoilla on tarpeeksi monipuolista musiikkia, että ne kaikki 20 voi illan aikana vetäistä? Kun kaiken sen musiikin voi tanssia myös muutamalla lajilla ..tai jopa ilman mitään varsinaista "lajia" jos vaan osaa liikkua musiikkiin ja kuljettaa naista siinä mukanaan.

Minusta "slovari" ja "bugg" esmes riittää hyvin kattamaan koko tanssi-illan musiikin. Jos vielä osaa vaikka fuskua niin sillä vetäisee ihan kaiken.

Se on vähän tässä tanssihommassakin, että laatua mielummin kuin määrää ainakin mulle kiitos.. mielummin hyvä ja nautinnollisesti liikkuva ja musiikin nyansseja vartalollaan tulkitseva viejä, joka tanssii vain syliotteessa kaiken kuin semmoinen 20 lajia "osaava" kuvioita peräjälkeen vetävä musiikista ja vartalon liikkeestä yhtään mitään ymmärtämätön "tanssikone" :)

Tulee heti mieleen monta ihan mielettömän upeaa viejää, jotka tanssii syliotteessa melkein kaiken ja naiset on niihin ihan hulluina!! ..ja minä valitsisin tsatsatsaan tai buugin soidessakin heti niiden kanssa slovarin tanssimisen mielummin kuin kovastikin hyvin lajinomaisen tanssimisen jonkun ihan hyvän sen lajin taitajan kanssa ..naistenhaulla mielelläni haenkin niitä vaikka justiinsa lattareihin ja ihan nimenomaan tietäen, että ne mennään syliotteessa.

Tämä on tietysti vain mun mielipiteeni mutta tiedän, etten ole ainoa näin ajatteleva! Varsinkin monet meistä pidempään tanssineista naisista arvostavat todella paljon enemmän hyvää slovaria kuin niitä kaikkia mahdollisia lajeja kaikin mahdollisin kuvioin. Ehkä siksi kun ollaan jo "saatu" tarpeeksi niitä kaikkia 20 lajia kaikkine kuvioineen tässä vuosien varrella ja nyt haetaan tanssimisesta ehkä jotain muuta.

..ja siis tämä ei tarkoita, ettenkö minä myöskin tykkäisi edelleen kaikesta muustakin - onhan se ihan hauska välillä vetää niitä kuviohärdellejäkin, ei siinä mitään.. mutta jos pitäisi valita vain toinen niin kyllä kuviohärdellit jäisi toiseksi sen nautinnollisen slovarin rinnalla :)

Että siis vaikka ei mitään sitä vastaan, että tanssinkin illassa kaikki 20 lajia läpi niin ei mitään myöskään sitä vastaan, että tanssin vain kahta lajia - jos se tanssitus on "laadullisesti hyvää" (ja huom. "laadullisesti hyvä" ei sitten tarkoita mitään kuvioita eikä tekniikkaa - pelkästään tunnetta ja tulkintaa!)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu