TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssin oppiminen (Päivi 2012-01-02 13:28)

Satunnainen tanssiminen

Stefanus
2012-01-03 13:20

"Mutta monipuolisuus nostaa uusien tai vain satunnaisesti tanssivien kynnystä tanssimiseen. Siksi toivon, että myös "satunnaisille tanssimiselle" löytyisi tulevaisuudessakin tilaa, esim. tanssiravintoloiden muodossa. "

Kun asustelen maakunnassa, missä satunnainen tanssiminen lisääntyy kesä- ja noiden järvenrantalavojen myötä räjähdysmäisesti, niin olen sitä mieltä että on erittäin tärkeää satunnaisen tanssijan kokevan tämän lavatanssimisen juuri heitä varten. Aika monet kokevat nimenomaan ravintolatanssit jopa vastenmielisinä. Monet satunnaiset tanssijat ovat talviajan horroksessa kuin karhut ja pikkuhiljaa heräävät siitä horroksesta kesälavojen auettua.

Toisaalta monipuolisuuden ei sitä kynnystä pitäisi nostaa. Kokea se lähinnä mahdollisuutena ja haasteena. Kyllä sinne lavoille voi aivan hyvin lähteä, kunhan vähän musiikin tahtiin liikkuu. Ja muutamilla lavoille kuuluvine pelisääntöineen, esim. kiertosuuntien ymmärtämisinä. Minä kyllä suosittelen tanssilavoja satunnaisille tanssijoille ravintolatanssijen sijaan. Ehkä puhuin myös itseni puolesta, koska nykyisellään olen aika satunnainen tanssin harrastaja.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu